Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vizuální paměť při vnímání prototypických scén
Název práce v češtině: Vizuální paměť při vnímání prototypických scén
Název v anglickém jazyce: Visual Memory in the perception of prototypical scenes
Klíčová slova: vizuální paměť|scény|prototypy|konvoluční neuronové sítě
Klíčová slova anglicky: visual memory|scenes|prototypes|convolutional neural networks
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Jiří Lukavský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.01.2018
Datum zadání: 02.01.2018
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 11.01.2018
Datum a čas obhajoby: 04.09.2019 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:18.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 04.09.2019
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Petr Kulišťák, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Denně nás obklopuje velké množství vizuálních podnětů. Ačkoli jsme schopni si zapamatovat velké množství zrakových podnětů (scén), není jasné, jak přesně si tyto stimuly ukládáme do paměti a zda si do paměti ukládáme jednotlivé scény nebo prototypy jednotlivých kategorií. Cílem práce tak bude v teoretické části shrnout poznatky z bádání na poli vizuální paměti s ohledem na vnímání scén a jejich proto-typičnost.

V praktické části bude navržen a zrealizován experiment, který bude využívat obdoby Deese–Roediger–McDermott paradigmatu pro vizuální scény. Scény budou vybírány s ohledem na jejich blízkost prototypu z hlediska vizuální podobnosti a bude měřeno, zda vyšší výskyt scén v okolí daného prototypu bude vést k vyššímu výskytu falešných vzpomínek. Tato práce přispěje k rozšíření znalostí o vizuální paměti na scény.
Seznam odborné literatury
Brady, T. F., Konkle, T., & Alvarez, G. a. (2011). A review of visual memory capacity: Beyond individual items and toward structured representations. Journal of Vision, 11, 4. https://doi.org/10.1167/11.5.4

Brady, T. F., Konkle, T., Alvarez, G. A., & Oliva, A. (2008). Visual long-term memory has a massive storage capacity for object details. Proceedings of the National Academy of Sciences, 105(38), 14325–14329. https://doi.org/10.1073/pnas.0803390105

Deese, J. (1959). On the prediction of occurrence of particular verbal intrusions in immediate recall. Journal of Experimental Psychology, 58(1), 17.

Konkle, T., Brady, T. F., Alvarez, G. A., & Oliva, A. (2010). Scene Memory Is More Detailed Than You Think: The Role of Categories in Visual Long-Term Memory. Psychological Science, 21(11), 1551–1556. https://doi.org/10.1177/0956797610385359

Rosch, E. (1999). Principles of categorization. Concepts: core readings, 189.

Suchow, J. W., Fougnie, D., Brady, T. F., & Alvarez, G. A. (2014). Terms of the debate on the format and structure of visual memory. Attention,Perception & Psychophysics.
https://doi.org/10.3758/s13414-014-0690-7
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK