Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK
Název práce v češtině: | Vývoj vnímané akademické účinnosti u studentů psychologie na FF UK |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Academic self-efficacy development of psychology students at FF UK |
Klíčová slova: | vnímaná akademická účinnost|vnímaná osobní účinnost|vysoká škola|emoční inteligence|studentovo zapojení |
Klíčová slova anglicky: | academic self-efficacy|self-efficacy|college|emotional intelligence|student engagement |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.12.2017 |
Datum zadání: | 27.12.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 31.01.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Jakub Jelínek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se bude zabývat vnímanou akademickou účinností u studentů psychologie na FF UK. Cílem práce bude zasadit vnímanou akademickou účinnost do kontextu sociálně kognitivní teorie Alberta Bandury a přinést poznatky o tom, zda v průběhu studia na vysoké škole dochází k vývoji této účinnosti nebo již v tomto věku změny neprobíhají. Pozornost bude zaměřena na to, zda studium vysoké školy samo o sobě může být zdrojem nárůstu vnímané akademické účinnosti.
V závěru práce bude navržen výzkum, v rámci kterého bude zjišťováno, zda u studentů Psychologie na FF UK dochází během let na vysoké škole ke kvantitativním změnám na poli vnímané akademické účinnosti. Bude vytvořen dotazník zjišťující míru účinnosti a tímto nástrojem budou studenti otestováni před nástupem, v průběhu a na konci vysoké školy, bude se tedy jednat o longitudinální studii. |
Seznam odborné literatury |
Bandura, A. (1977). Social Learning Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company. Bandura, A., Walters, R. H. (1963). Social Learning and Personality Development. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc. Bandura, A. (2006c). Guide for Constructing Self-Efficacy Scales. V F. Pajares, & T. Urdan (Editoři), Self-Efficacy Beliefs of Adolescents (stránky 307-367). Greenwich, Connecticut: Information Age Publishing. Dweck, C. (2015). Nastavení mysli. Brno: Jan Melvil publishing. Gore, P. A. (2006). Academic self-efficacy as a predictor of college: outcomes: Two incremental validity studies. Journal of Career Assessment. 14, 92-115 Chemers, M. M., Hu, L., & Garcia, B. F. (2001). Academic self-efficacy and first year college student performance and adjustment. Journal of Educational Psychology, 93, 55-64. Krejčová, L. (2011). Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada. Langmeier, J., & Krejčířová, D. (2006). Vývojová psychologie. Praha: Grada. Zajacova, A., Lynch, S. M., & Espenshade, T. J. (2005). Self-efficacy, stress and academic success in college. Research in Higher Education. 46, 677-706. Zimmerman, B. J. (2000). Self-efficacy: An essential motive to learn. Contemporary Educational Psychology. 25, 82-91. |