Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prokrastinace a organizace času u studentů vysokých škol
Název práce v češtině: Prokrastinace a organizace času u studentů vysokých škol
Název v anglickém jazyce: Procrastination and time management among college students
Klíčová slova: prokrastinace, organizace času, social change, tekutá modernita
Klíčová slova anglicky: procrastination, time management, social change, liquid modernity
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ema Hrešanová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.12.2017
Datum zadání: 13.12.2017
Datum a čas obhajoby: 10.09.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, Praha 5
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 10.09.2018
Oponenti: Mgr. Ing. Kristián Šrám
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
Metodami k zodpovězení mého výzkumného problému bude využití deskriptivní případové studie. Konkrétně se budu se dotazovat pěti studentů z každé z těchto tří fakult – FSV, PF, LF. Respondenti budou vybíráni metodou sněhové koule. Jako metodu sběru dat jsem zvolila polostrukturovaný rozhovor. Při polostrukturovaném rozhovoru má výzkumnice předem připravené některé otázky, kterých se však nemusí držet. Tyto otázky tazatelce poskytují jistou osnovu rozhovoru.
1) Úvod – abstrakt, uvedení do problematiky

2) Teoretická část (state of the arts)


3) Metodologie
Použití případové studie
Formulace výzkumného problému a výzkumných podotázek
Cíle mého výzkumu

4) Empirická část
Zjištění výzkumu

5) Závěry


Seznam odborné literatury
ADAM, Barbara. Timewatch: The social analysis of time. John Wiley & Sons, 2013.
ANDERSON, Gary M.; BLOCK, Walter. Procrastination, Obedince, and Public Policy: The Irrelevance of Salience. American Journal of Economics and Sociology, 1995, 54.2: 201-215.
ASHFORTH, Blake E. Procrastination and Task Avoidance: Theory, Research, and Treatment. Revue Canadienne des Sciences de l'Administration, 1996, 13.2: 182.
BAUMAN, Zygmunt. Modern adventures of procrastination. parallax, 1999, 5.1: 3-6.
BENDLE, Mervyn F. The crisis of ‘identity’in high modernity. The British journal of sociology, 2002, 53.1: 1-18.
BROWNLOW, Sheila; REASINGER, Renee D. Putting off until tomorrow what is better done today: Academic procrastination as a function of motivation toward college work. Journal of Social Behavior and Personality, 2000, 15.5: 15.
EERDE, Wendelien Van. Procrastination at work and time management training. The Journal of psychology, 2003, 137.5: 421-434.
GOUGH, Brendan. Time as Ideological Dilemma: An Analysis ofOrdinary'Discourse. Time & Society, 1997, 6.2-3: 213-236.
HAN, Byung-Chul. Vyhořelá společnost. Přeložil Radovan BAROŠ. V Praze: Rybka Publishers, 2016.
HASSARD, John (ed.). The sociology of time. Springer, 2016.
HEAPHY, Brian. Late modernity and social change: reconstructing social and personal life. Routledge, 2007.
CHOW, Henry PH. Procrastination among undergraduate students: effects of emotional intelligence, school life, self-evaluation, and self-efficacy. Alberta Journal of Educational Research, 2011, 57.2: 234-240.
KOSMAS, Jennifer M. The roots of procrastination: A sociological inquiry into why I wait until tomorrow. Human Architecture: Journal of the Sociology of Self-Knowledge, 2003, 2.2: 11.
LAY, Clarry H. At last, my research article on procrastination. Journal of research in personality, 1986, 20.4: 474-495.
LEWANDOWSKI, Cathleen A. Organizational factors contributing to worker frustration: The precursor to burnout. J. Soc. & Soc. Welfare, 2003, 30: 175.
LÖWY, Michael. The Romantic and the Marxist critique of modern civilization. Theory and Society, 1987, 16.6: 891-904.
MELINTE, Irina Eleonora. Time Management-a Paradigm of Contemporary Society. International Journal of Communication Research, 2013, 3.1: 15.
MÜLLER, Severina, et al. Time Well Wasted? Online Procrastination During Times of Unemployment. Social Science Computer Review, 2017, 0894439317715716.
NORTON, Bill; GAYTON, Elizabeth. Serial offenders? Procrastination by first year students. Working Effectively: Research, Teaching and Community Service at Liverpool Hope University College, 91.
PRZEPIORKA, Aneta M.; BLACHNIO, Agata; DÍAZ-MORALES, Juan F. I will do it tomorrow! Exploring the dimensionality of procrastination in Poland. Time & Society, 2016, 0961463X16678251.
REINECKE, Leonard, et al. Permanently online and permanently procrastinating? The mediating role of Internet use for the effects of trait procrastination on psychological health and well-being. new media & society, 2016, 1461444816675437.
ROBERTSON, Roland. Globalization: Social theory and global culture. Sage, 1992.
ROMANO, Jeanine, et al. Study procrastination, achievement, and academic motivation in web-based and blended distance learning. The Internet and Higher Education, 2005, 8.4: 299-305.
ROSA, Hartmut (ed.). High-speed society: Social acceleration, power, and modernity. Penn State Press, 2010.
ROSA, Hartmut. Alienation and acceleration: towards a critical theory of late-modern temporality. Aarhus Universitetsforlag, 2010.
ROSA, Hartmut. Social acceleration: A new theory of modernity. Columbia University Press, 2013.
SMART, Barry. Facing modernity: ambivalence, reflexivity and morality. Sage, 1998.
STEEL, Piers; FERRARI, Joseph. Sex, education and procrastination: an epidemiological study of procrastinators' characteristics from a global sample. European Journal of Personality, 2013, 27.1: 51-58.
ŠUBRT, Jiří. Čas a společnost: K otázce temporalizované sociologie. ISV nakladatelství, 2003.
ŠUBRT, Jiří. Problém času v sociologické teorii. V Praze: Karolinum, 2000. Acta Universitatis Carolinae, 155.
WAGNER, Peter. A sociology of modernity: Liberty and discipline. Routledge, 2002.
Předběžná náplň práce
Předmětem mé práce je prokrastinace u studentů vysokých škol a jejich organizace času. Budu provádět kvalitativní výzkum, který bude zahrnovat polostrukturované rozhovory se studenty ze tří následujících fakult – FSV, PF, LF. Budu zkoumat a analyzovat, zda a jakým způsobem organizují svůj čas a zda a jak často či jakým způsobem prokrastinují.
V posledních dvaceti letech došlo v české společnosti k mnoha změnám. Od pádu komunistického režimu čelí řada lidí tlaku neomezených možností, které jsou zároveň svazující. Jednotlivec se najednou sám strůjcem svého štěstí a úspěchu a organizace jeho času je na něm. Pod zmíněným tlakem lidé čím dál tím častěji kolabují a čelí syndromu vyhoření. Z tohoto důvodu mě zajímá, jak tomuto náporu čelí studenti z vysokých škol a jak jsou schopni pracovat se svým časem, popřípadě jakým způsobem prokrastinují.

Za cíle práce si kladu zjistit, co nám organizace času a prokrastinace říká o širších trendech v současné společnosti a jak souvisí s její proměnou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK