Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zapojení projektu Škola písničkou do výchovně vzdělávacího procesu v MŠ
Název práce v češtině: Zapojení projektu Škola písničkou do výchovně vzdělávacího procesu v MŠ
Název v anglickém jazyce: How to use a project called „School of Songs“ in Kindergartens
Klíčová slova: dítě předškolního věku, hudba, autorské písně, projekt, tvořivost, předškolní vzdělávání
Klíčová slova anglicky: pre-school child, music, authorial songs, project, creativity, preschool education
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Milena Kmentová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 08.12.2017
Datum zadání: 23.07.2020
Datum a čas obhajoby: 21.09.2020 00:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:23.07.2020
Datum proběhlé obhajoby: 21.09.2020
Předmět: Obhajoba diplomové práce (předšk. ped.) (OSZD005PP)
Oponenti: doc. PaedDr. Miloš Kodejška, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
ABSTRAKT
Diplomová práce se zabývá cíleným využitím autorských písní z projektu „Škola písničkou“ k propojení všech výchovně vzdělávacích oblastí v mateřské škole s podporou vlastní tvořivosti dětí. Teoretická část pojednává o důležitých vývojových aspektech dítěte předškolního věku i mladšího školního věku, zabývá se hudebními činnostmi a tématem integrativní hudební výchovy v mateřských školách. Dále také přibližuje termín „projekt“ a seznamuje s původním hudebním projektem „Škola písničkou“, původně určeným dětem mladšího školního věku. Následně přibližuje i navazující projekt „Škola písničkou do mateřských škol“, přepracovaný ve prospěch dětí předškolního věku s ohledem na jejich vývojová specifika.
Praktická část se zaměřuje na ověřování přínosnosti projektu „Škola písničkou do mateřských škol“. Písně byly zakomponovány do školního vzdělávacího programu, byl vytvořen nový didaktický materiál, který byl v průběhu dvou let realizován a ověřován v 59 mateřských školách. Cílem práce je ověření metodického materiálu z projektu „Škola písničkou do mateřských škol“ v kmenové mateřské škole Tolstého, Praha 10 i v dalších mateřských školách z různých lokalit ČR. Dalším cílem je vyhodnotit přínosnost písní i metodických materiálů pro učitelky mateřských škol a děti předškolního věku. Pomocí metody dotazníku a strukturovaného pozorování je zkoumán přínos projektu pro učitelky i děti, metodou strukturovaného interview je ověřován jeho přínos pro děti a jejich rodiče.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis focuses on targeted use of authorial songs from the project "School of Songs" to interconnect all educational areas in kindergarten with the emphasis on children's own creativity. The theoretical part deals with important developmental aspects of pre-school and primary school children, focuses on musical activities and how to integrate musical education in kindergartens. Diploma thesis also looks closely on the musical project “School of Songs”, originally intended for children of younger school age. Furthermore it introduces a follow-up project “School of Song to Kindergartens", reworked with the benefit of preschool children with regard to their developmental specifics.
The practical part focuses on verifying the benefits of the project “School of Songs to kindergartens". The songs were incorporated into the school educational program, a new didactic material was created, implemented and verified in 59 kindergartens over the two years period. The aim of this thesis is to verify the methodological material from the project "School of Songs to kindergartens" in kindergarten Tolstého, located in Prague 10 and in other kindergartens from various locations in the Czech Republic. Another objective is to evaluate the benefit of songs and methodological materials for kindergarten teachers and preschool children. The benefit of the project for teachers and children is examined by using the method of a questionnaire and structured observation, and the benefit for children and their parents is evaluated by structured interview.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK