Rodič a jeho dítě do 10 let ve vztahu k novým technologiím
Název práce v češtině: | Rodič a jeho dítě do 10 let ve vztahu k novým technologiím |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | A parent and his/her child under 10y in relation to new technologies |
Klíčová slova: | Technologie|média|dítě|rodiče|informace|gramotnost|edukace|bezpečí|online |
Klíčová slova anglicky: | Technology|media|child|parents|information|literacy|education|safety|online |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Michaela Slussareff, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 01.01.2019 |
Datum zadání: | 03.01.2019 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 08.03.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 02.09.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 29.07.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.09.2020 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Sandra Ort Feyglová |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, zda děti díky novým technologiím ztrácejí kontakt se svým okolím, stávají se sociálně izolovanými. Na základě analýzy stupně informační gramotnosti rodičů a míry jejich edukace ohledně bezpečnosti směrem k dětem, nabídnout pohled na různé rodičovské strategie a technologickou vybavenost. Teoretická část práce stručně představí problematiku na základě studia dostupných odborných zdrojů a nabídne jejich kritickou reflexi. Praktická kvalitativní výzkumná část práce bude realizována pomocí rozhovorů a dotazníků na míru sociální izolace dětí.
Bakalářská práce bude připravena v souladu s platnými vnitřními předpisy FF UK a dalšími metodickými pokyny a normativními dokumenty. |
Seznam odborné literatury |
PIFKA, Tomáš. Informační gramotnost. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. 48 s. ISBN 978-80-244-2622-8.
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání: odborný recenzovaný časopis zaměřený na problematiku čtenářské, matematické, informační a přírodovědecké gramotnosti a pregramotnosti. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017- . ISSN 2533-7882. Dostupné také z:http://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost. SLOBODA, Zdeněk. Mediální výchova v rodině: postoje, nástroje, výzvy. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. 246 stran. Kultura, média, komunikace. Paedagogia mediorum. ISBN 978-80-244-4496-3. ECKERTOVÁ, Lenka a DOČEKAL, Daniel. Bezpečnost dětí na internetu: rádce zodpovědného rodiče. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013. 224 s. ISBN 978-80-251-3804-5. http://www.nielsen-admosphere.cz/press/i-pro-deti-uz-jsou-chytre-technologie-standardem-ve-skupine-10-14-let-ma-vlastni-smartphone-8-z-10-deti/ Epoch times - Závislost na digitálních přístrojích ohrožuje hlavně děti a dospívající. Praha: Milan Kajínek, 2015- . ISSN 2533-4670. |