Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Název práce v češtině: | Začínající učitel v mateřské škole a možnosti jeho profesního rozvoje v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Starting teacher at Nursery school and his options of professional develoment in the context of further teacher´s eduction |
Klíčová slova: | další vzdělávání, mateřská škola, učitel |
Klíčová slova anglicky: | further education, nursery school, teacher |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.08.2017 |
Datum zadání: | 20.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit a analyzovat možnosti vzdělávání začínajícího učitele v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Osnova: TEORETICKÁ ČÁST 1. Učitel – pedagogický pracovník 2. Začínající učitel 3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků PRAKTICKÁ ČÁST 4. Metodologie šetření 5. Analýza dostupnosti vzdělávání začínajících učitelů v Pardubickém kraji v mateřských školách 6. Výsledky šetření, jejich analýza, diskuse |
Seznam odborné literatury |
DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009, 128 s.
KALHOUS, Z., HORÁK, F. K aktuálním problémům začínajících učitelů. Pedagogika, 46, 1996, č. 3. s. 245 – 255. NIKODÉM, M. Začínající učitel – analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci (bakalářská práce). Univerzita Karlova, Praha 2010, 48 s. PODLAHOVÁ, L. První kroky učitele. Praha: Triton, 2004. 223 s. PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem (student – praktikant – začínající učitel). Olomouc: Univerzita Palackého, 2002, 145 s. PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002, 160 s. SLAVÍK, J., SIŇOR, S. Kompetence učitele v reflektování výuky. Pedagogika, 43, 1993, č. 2, s. 155 – 164. SPILKOVÁ, V. a kol. Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004, 272 s. SYSLOVÁ, Z. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada, 2013. 160 s. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel: některé pedagogické problémy začínajících učitelů. Brno: Masarykova univerzita, 1995. 101 s. ŠVEC, V.: Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, Paido, 1999. 163 s. TROJAN, V. Pedagogický proces a jeho řízení. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014. 92 s. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: PedF UK, 2007, 68 s. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno : Paido , 2004. 190 s. |