Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti předškolního vzdělávání dětí s ADHD
Název práce v češtině: | Další vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti předškolního vzdělávání dětí s ADHD |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Further education of pedagogical staff in pre-school education of children with ADHD |
Klíčová slova: | vzdělávání, mateřské školy, speciální vzdělávací potřeby, další vzdělávání pedagogických pracovníků, učitel |
Klíčová slova anglicky: | education, kindergarten , special educational needs, further education training of teachers, teacher |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.08.2017 |
Datum zadání: | 20.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je zjistit, zda nabídka kurzů dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků reflektuje a naplňuje současnou potřebu učitelů/učitelek v mateřských školách v problematice speciálních vzdělávacích potřeb u dětí, a to konkrétně speciální poruchu učení „ADHD“.
Osnova: Teoretická část 1. Kompetence učitele v mateřské škole 2. Speciální vzdělávací potřeby dětí v mateřské škole 3. Další vzdělávání pedagogických pracovníků v kontextu se speciálními vzdělávacími potřebami Praktická část 4. Cíl a charakteristika výzkumu 5. Analýza výsledků a jejich interpretace 6. Diskuse 7. Shrnutí výsledků Závěr |
Seznam odborné literatury |
ČÁP, Jan, MAREŠ, Jiří. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, s. r. o., 2001. ISBN 80-7178-463-X.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0. KOLLÁRIKOVÁ, Zuzana, PUPALA, Branislav. Předškolní a primární pedagogika. Predškolská a elementárna pedagogika. Praha: Portál 2001. ISBN 80- 7178-585–7. LAZAROVÁ, Bohumíra a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2006, 232 s., ISBN 80-7315-114-6. SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9. SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy. Praha: Grada Publishing,a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4309-7. ŠKRDLÍKOVÁ, Petra. Hyperaktivní předškoláci: výchova a vzdělávání dětí s ADHD. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0928-7. TRAIN, Alan. Nejčastější poruchy chování dětí: jak je rozpoznat a kdy se obrátit na odborníka. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-503-2. ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-4. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7 |