Maturita z výtvarné výchovy
Název práce v češtině: | Maturita z výtvarné výchovy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Graduation from art education |
Klíčová slova: | maturitní zkouška; výtvarná výchova; výzkum; vyšší sekundární vzdělávání; RVP G; ŠVP; tematický plán; očekávané výstupy |
Klíčová slova anglicky: | graduation; art education; research; upper secondary school; Framework Educational Program for Grammar School; school education program; learning plans; final exam; expected educational outputs |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra výtvarné výchovy (41-KVV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.11.2017 |
Datum zadání: | 20.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Student v rámci teoretické části zmapuje výchozí informace týkající maturity ze zkušebního předmětu výtvarná výchova. Poukáže na vzájemnou souvislost a provázanost jednotlivých stupňů vzdělávacích programů pro vytvoření výstupu ve formě maturity.
V didaktické části provede výzkumnou sondu v prostředí vybraných gymnázií, její reflexi a vyhodnotí situaci maturitní zkoušky na těchto školách ve vztahu k teoretické části práce. V praktické části student navrhne vlastní formu maturitní zkouěky z výtvarné výchovy na základě získaných informací z teoretické a didaktické části. |
Seznam odborné literatury |
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. [online]. Praha: MŠMT, 2013. Rámcový vzdělávací program a výtvarná výchova, Sympozium ČS INSEA, KITZBERGEROVÁ, L. Didaktika výtvarné výchovy. Praha: UK v Praze, Pedagogická fakulta, 2014. KITZBERGEROVÁ, Leonora. O maturitách se nemluví: o maturitách se nemluví? O maturitách se nemluví!. Výtvarná výchova : časopis pro výtvarnou a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. Praha: Univerzita Karlova., 2008, 48(2), 2-4. ISSN 1210-3691. Oficiální stránky maturitní zkoušky. Oficiální stránky maturitní zkoušky [online]. Copyright © Copyright 2010 [cit. 05.11.2017]. Dostupné z: http://www.novamaturita.cz/ CERMAT:.CERMAT::[online].Copyright © 2010 CERMAT [cit. 05.11.2017]. Dostupné z: http://www.cermat.cz/ FIŠEROVÁ, Z.: Vizuální gramotnost jako základní soubor kompetencí empirického diváka pro tvorbu a čtení významů kulturních artefaktů. FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1. Jinočany: H, 2008, 335 s. ISBN 978-80-7319-076-7 |
Předběžná náplň práce |
Student prostuduje odbornou literaturu s důrazem na podmínky utváření maturitní zkoušky z výtvarné výchvy. Analyzuje vzájemnou souvislost těchto podmínek s platnými kurikulárními dokumenty. Ve výzkumné části analyzuje podobu maturitní zkoušky na vybraných gymnáziích. V praktické části bude uvažovbat o možné koncepci maturitní zkoušky.
Návrh obsahu diplomové práce: Teoretická část Maturita jako zkouška ve školském zákoně Východiska závěrečné zkoušky Hlavní kurikulární dokument Vzdělávací program školy Didaktická část Sběr a nalýza dat Vztah k RVP G Praktická část Návrh maturity ve vztahu k RVP G |