Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Zajištění kvality vzdělávání v organizacích realizujících další profesní vzdělávání
Název práce v češtině: Zajištění kvality vzdělávání v organizacích realizujících další profesní vzdělávání
Název v anglickém jazyce: Ensuring the quality of education in implementing organizations further vocational training
Klíčová slova: další profesní vzdělávání, hodnocení kvality, kvalita lektora, kvalita vzdělávání, organizace poskytující další vzdělávání
Klíčová slova anglicky: adult education organization, further professional education, quality assessment, quality of education, quality of lecture
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA, mimořádný profesor Univerzity Karlovy
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 20.10.2017
Datum zadání: 20.10.2017
Datum a čas obhajoby: 31.05.2018 08:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:17.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (management vzd.) (OSZD005MN)
Oponenti: PhDr. Mgr. Miroslava Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude vypracována v souladu s příslušným opatřením děkana a interními materiály Centra školského managementu.
Seznam odborné literatury
BARTÁK, Jan, Jak vzdělávat dospělé, Praha: Alfa Nakladatelství, s.r.o., 2008, 200 s., ISBN 978-80-87197-12-7
BEZDĚKOVÁ, K. a kol. Kvalita dalšího vzdělávání: koncepční část. Materiál pro analyticko-koncepční studii IPN KONCEPT [online]. Praha: Národní vzdělávací fond, 2011. Dostupné online na: http://www.nuov.cz/uploads/koncept/k_diskusi/ Kvalita_DV_Analyticko_koncepcni_studie.pdf
ČESKÁ SPOLEČNOST PRO JAKOST, Komentované vydání normy ČSN EN ISO 9001:2016 Systémy managementu kvality – Požadavky. Praha. 2016
HAMPLOVÁ, D. a, N. SIMONOVÁ. Další vzdělávání dospělých v České republice – kdo se ho účastní a s jakými důsledky?“. Sociologicky časopis / Czech Sociological Review [online], 2016. Vol. 52, No. 1: 3–25. Dostupný z DOI: http://dx.doi.org/10.13060/00380288.2016.52.1.240
ISO.ORG. Implementation Guidance for ISO 9001:2015. [online]. 2015 Dostupné z: http://isotc.iso.org/livelink/livelink/open/tc176SC2public
PALÁN, Zdeněk a LANGER Tomáš. Základy andragogiky, Praha: UNIVERZITA JANA AMOSE KOMENSKÉHO, 2008, ISBN 978-80-86723-58-7
PIACC. Hlavní zjištění z mezinárodního výzkumu vědomostí a dovedností dospělých PIAAC. [online], 2013. Dostupné z: http://www.piaac.cz/attach/vysledky/PIAAC_hlavni_zjisteni.pdf
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Praha. Grada, 2010. 320 s. ISBN 978-80-247-3235-0
PRŮCHA, Jan a VETEŠKA, Jaroslav. Andragogický slovník. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 320 s. ISBN 978-802-4747-484.
Strategie celoživotního učení ČR. [online] Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/strategie-celozivotniho-uceni-cr
VEBER, J. a kol. Management, Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. vyd. Praha. Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-274-1
VETEŠKA, Jaroslav. Přehled andragogiky: úvod do studia vzdělávání a učení se dospělých. Praha: Portál, 2016. 320 s. ISBN 978-80-262-1026-9.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá kvalitou dalšího vzdělávání v České republice. V teoretické části rozebírá současné možné nástroje a metody pro řízení a hodnocení kvality dalšího vzdělávání. Výzkumná část zjišťuje dotazníkovým šetřením, jaké metody pro zvyšování své kvality organizace poskytující další vzdělávání využívají a jakou roli hraje kvalita v jejich činnosti. Získané informace jsou na závěr porovnávány s výzkumnými otázkami.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the quality of further education in the Czech Republic. In the theoretical part are analyzed the current tools and methods for management and evaluation of the quality of further education. The research section identifies of the questionnaire research, how to use the methods for improving the quality of the organization providing further education and what role they play in their activities. In the end, the information obtained is compared with the research questions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK