Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Problematika kvalifikovanosti pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji v kontextu řízení školy
Název práce v češtině: Problematika kvalifikovanosti pedagogických pracovníků středních škol ve Středočeském kraji v kontextu řízení školy
Název v anglickém jazyce: Problems of the qualification of teachers of secondary schools in the Central Bohemian Region in the context of school management
Klíčová slova: pedagogický pracovník, odborná (profesní) kvalifikace, vzdělání/vzdělávání, školský management, střední školství
Klíčová slova anglicky: pedagogue, teacher, vocational qualification, education, the school management, secondary school
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jindřich Kitzberger
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 30.06.2017
Datum zadání: 14.10.2017
Datum a čas obhajoby: 29.05.2018 13:00
Místo konání obhajoby: Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 29.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM)
Oponenti: RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Analyzovat recentní stav splnění kvalifikačních předpokladů učitelů středních škol ve Středočeském kraji v souvislosti s legislativními požadavky a mírou dopadu těchto požadavků na řízení školy.
Metody:
analýza dokumentů (výroční zprávy)
dotazník
Seznam odborné literatury
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 6.,aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-647-6
TROJANOVÁ, Irena, Václav TROJAN a Jindřich KITZBERGER. Kompetence řídících pracovníků ve školství. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. Řízení školy (Wolters Kluwer). ISBN 978-80-7357-899-2
SPILKOVÁ, Vladimíra, Anna TOMKOVÁ a kol., 2010. Kvalita učitele a profesní standard: Výzkumný záměr: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání 2010. 1. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-496-9.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-082-4.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 4. Přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9.
ŠIMÁČEK, Pavel. Praktikum odborné kvalifikace pedagogických pracovníků: metodická pomůcka k řešení zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů a vyhlášky č. 139/1997 Sb., o podmínkách odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o předpokladech kvalifikace výchovných poradců a vyhlášky č. 59/1985 Sb., o odborné a pedagogické způsobilosti pedagogických pracovníků a o určení školských zařízení, ve kterých mají pedagogičtí pracovníci postavení učitele : podle právního stavu ke dni 1. lednu 2015. 2. vyd. Třinec: RESK, 2014. ISBN 978-80-87675-06-9.
LOJDA, J., Manažerské dovednosti. Praha: Grada Publishing, a.s. 2011, ISBN: 978-80247- 3902-1.
Předběžná náplň práce
kvantitativní výzkum:

1) Výroční zprávy 2016/2017

Údaje o pedagogických pracovnících uvedené ve výročních zprávách středních škol ve Středočeském kraji za školní rok 2016/2017. Porovnání mezi jednotlivými středními školami v regionu v návaznosti plnění podmínek daných zákonem a pedagogických pracovnících.

2) Dotazník týkající se problematiky aplikovatelnosti ustanovení zákona o PP

Dotazník bude vycházet z výročních zpráv z roku 2016/2017, bude rozeslaný na SŠ ve Středočeském kraji, zaměřený na problematiku a míru naplnění podmínek zákona v oblasti kvalifikovanosti pedagogického sboru, uplatnění případných výjimek ze zákona o pedagogických pracovnících, např. splnění věkové hranice, uznání výkonným umělcem, zajištění veřejné služby nekvalifikovaným pedagogem z důvodu nedostatečné nabídky kvalifikovaných pedagogů na trhu práce, vyučovaný předmět, jehož výuka je zajištěna nekvalifikovaným pedagogem, dopady skončení platnosti plošné výjimky - ekonomické, právní, manažerské, pedagogické.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK