Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností
Název práce v češtině: | Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Developing writing as a key communication skill |
Klíčová slova: | Řečové dovednosti, písemný projev jako produktivní řečová dovednost, výcvik písemného projevu v německém jazyce, kreativní psaní |
Klíčová slova anglicky: | Communication skills, writing as a productive communication skill, writing training in German language, creative writing |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra germanistiky (41-KG) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Dagmar Švermová |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 23.11.2017 |
Datum zadání: | 23.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Spálená 10, Praha 1, SP216 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část: charakteristika řečových dovedností v současném pojetí lingvodidaktiky, vztah jazykových prostředků a řečových dovedností, písemný projev jako jedna z produktivních řečových dovedností a jeho rozvoj, typologie cvičení v učebnicových souborech a jejich analýza, vývoj psaní (od nácviku psaní po kreativní písemný projev), kritéria hodnocení (SERRJ)
Praktická část: cvičení vedoucí k rozvoji kreativního psaní na úrovni A2-B1, hodnocení/výsledky žákovských prací, komparace dvou skupin respondentů |
Seznam odborné literatury |
Börner, Wolfgang: Didaktik schriftlicher Textproduktion in der Fremdsprache. In: Antos, Gerd - Krings, Hans-Peter (Hrsg.): Textproduktion. Ein interdisziplinärer Forschungsüberblick. Tübingen, Niemeyer 1989.
Fisher, Robert: Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategienmi vyučování. Praha, Portál 1997. Gagné, R. M.: Podmínky učení. Praha, SPN 1975. Hendrich, Josef a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN 1988. Hlavsa, J. a kol.: Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha, SPN 1986. Jelínek, Stanislav: K učební a reálné cizojazyčné komunikaci. Cizí jazyky 2000-2001, roč.44. Koschmieder, Erwin: Denken- Sprechen - Schreiben. München, bayer. Akad. d. Wiss. 1975. Ortner, hanspeter: Schreiben und Denken. Reihe Germanistische Linguistik. Tübingen, Niemeyer 1999. Pommerin, Gabriele: Tanzen die Wörter in meinem Kopf. Kreatives Schreiben für den DaF- Unterricht. Ismaning, Max Hueber Verlag Verlag 1996. Portmann, Paul, R.: Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen 1991. |
Předběžná náplň práce |
Na základě studia odborné literatury zaměřené na rozvíjení řečových dovedností přípravit systém cvičení vedoucích k výcviku kreativního psaní, stanovení dosažené úrovně dle kurikulárních dokumentů, evaluace výsledků na základě komparace dvou skupin respondentů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Based on the study of professional literature focused on the development of speech skills, prepare a system of exercises leading to creative writing training, determination of achieved level according to curricular documents, evaluation of results on the basis of comparison of two groups of respondents. |