Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností
Název práce v češtině: Rozvoj písemného projevu jako jedné z řečových dovedností
Název v anglickém jazyce: Developing writing as a key communication skill
Klíčová slova: Řečové dovednosti, písemný projev jako produktivní řečová dovednost, výcvik písemného projevu v německém jazyce, kreativní psaní
Klíčová slova anglicky: Communication skills, writing as a productive communication skill, writing training in German language, creative writing
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra germanistiky (41-KG)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Dagmar Švermová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 23.11.2017
Datum zadání: 23.11.2017
Datum a čas obhajoby: 07.09.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Spálená 10, Praha 1, SP216
Datum odevzdání elektronické podoby:12.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoretická část: charakteristika řečových dovedností v současném pojetí lingvodidaktiky, vztah jazykových prostředků a řečových dovedností, písemný projev jako jedna z produktivních řečových dovedností a jeho rozvoj, typologie cvičení v učebnicových souborech a jejich analýza, vývoj psaní (od nácviku psaní po kreativní písemný projev), kritéria hodnocení (SERRJ)
Praktická část: cvičení vedoucí k rozvoji kreativního psaní na úrovni A2-B1, hodnocení/výsledky žákovských prací, komparace dvou skupin respondentů
Seznam odborné literatury
Börner, Wolfgang: Didaktik schriftlicher Textproduktion in der Fremdsprache. In: Antos, Gerd - Krings, Hans-Peter (Hrsg.): Textproduktion. Ein interdisziplinärer Forschungsüberblick. Tübingen, Niemeyer 1989.
Fisher, Robert: Učíme děti myslet a učit se: praktický průvodce strategienmi vyučování. Praha, Portál 1997.
Gagné, R. M.: Podmínky učení. Praha, SPN 1975.
Hendrich, Josef a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN 1988.
Hlavsa, J. a kol.: Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha, SPN 1986.
Jelínek, Stanislav: K učební a reálné cizojazyčné komunikaci. Cizí jazyky 2000-2001, roč.44.
Koschmieder, Erwin: Denken- Sprechen - Schreiben. München, bayer. Akad. d. Wiss. 1975.
Ortner, hanspeter: Schreiben und Denken. Reihe Germanistische Linguistik. Tübingen, Niemeyer 1999.
Pommerin, Gabriele: Tanzen die Wörter in meinem Kopf. Kreatives Schreiben für den DaF- Unterricht. Ismaning, Max Hueber Verlag Verlag 1996.
Portmann, Paul, R.: Schreiben und Lernen. Grundlagen der fremdsprachlichen Schreibdidaktik. Tübingen 1991.
Předběžná náplň práce
Na základě studia odborné literatury zaměřené na rozvíjení řečových dovedností přípravit systém cvičení vedoucích k výcviku kreativního psaní, stanovení dosažené úrovně dle kurikulárních dokumentů, evaluace výsledků na základě komparace dvou skupin respondentů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Based on the study of professional literature focused on the development of speech skills, prepare a system of exercises leading to creative writing training, determination of achieved level according to curricular documents, evaluation of results on the basis of comparison of two groups of respondents.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK