Koncept celoživotního vzdělávání na základních školách ve Středočeském kraji
Název práce v češtině: | Koncept celoživotního vzdělávání na základních školách ve Středočeském kraji |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Concept of lifelong education at elementary schools in the Central Bohemia Region |
Klíčová slova: | celoživotní vzdělávání, počáteční vzdělávání, další vzdělávání, vzdělávání dospělých |
Klíčová slova anglicky: | lifelong education, initial education, continuing education, adult education |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.03.2017 |
Datum zadání: | 31.08.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | Myslíkova 7, Praha 1, M209, pedagogická laboratoř |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (SMG) (OSZD004SM) |
Oponenti: | RNDr. Ing. Eva Urbanová, Ph.D., MBA |
Zásady pro vypracování |
Práce bude vypracována v souladu s příslušným opatřením děkana a interními materiály Centra školského managementu. |
Seznam odborné literatury |
PRŮCHA, Jan. (ed.) Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9. PRŮCHA, Jan a Jaroslav VETEŠKA. Andragogický slovník. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4748-4. BENEŠ, Milan. Andragogika. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 176 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4824-5. ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6. BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. Praha: Alfa nakladatelství, 2008. 196 s. ISBN 978-80-87197-12-7. BARTÁK, Jan. Od znalostí k inovacím. Praha: Alfa nakladatelství, 2008. 190 s. ISBN 978- 80-87197-03-5 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce řeší rozsah a možnosti uplatnění konceptu celoživotního vzdělávání na základních školách ve Středočeském kraji. Cílem práce je zjistit jak a jakým způsobem je celoživotní vzdělávání dospělých na základních školách v tomto kraji umožněno. Vytvoření funkčních modelů poskytující celoživotní vzdělávání v prostředí základních škol jsou konkrétním výstupem a přínosem této práce.
V teoretické části práce jsou na základě odborné literatury a jiných informačních zdrojů objasněny termíny a teoretické poznatky související s celoživotním vzděláváním v celém jeho kontextu a vycházející také ze strategických dokumentů Evropské unie a České republiky. Téma práce je následně popisováno ve dvou etapách celoživotního vzdělávání, počáteční vzdělávání s rozdělením dle typu a funkce škol a další vzdělávání dospělých popisující druhou etapu vzdělávání a její členění. Následně navazuje samotné téma vzdělávání dospělých. Praktická část je výsledkem výzkumného šetření, které zjišťuje rozsah nabídky celoživotního vzdělávání při základní škole a příkladné možnosti vzdělávání dospělých na základních školách. Poskytování celoživotního vzdělávání ve školském prostředí je hlavním předmětem výzkumu. Samotné šetření objasňuje konkrétní příklady dobré praxe vzdělávání, přináší podněty a informace k tématu. Metody a následná výzkumná zjištění jsou základním podkladem pro vytvoření zmíněných funkčních modelů celoživotního vzdělávání využitelných v prostředí základních škol. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis solves range and possibilities of applying the concept of lifelong education in elementary schools in the Central Bohemia Region. The aim of the thesis is to find how lifelong learning of adults in elementary schools in this region is possible. The creation of functional models providing lifelong learning in primary schools is a concrete output and benefit of this work.
In the theoretical part of the thesis, on the basis of professional literature and other sources of information, the terms and theoretical knowledge related to lifelong learning are explained in its entire context and based also on the strategic documents of the European Union and the Czech Republic. The topic of the thesis is subsequently described in two stages of lifelong learning, initial education with a breakdown by type and function of schools and further education of adults describing the second stage of education and its division. It follows on from the subject of adult education itself. The practical part is the result of a research survey which examines the range of lifelong learning offered at elementary school and the exemplary possibilities of adult education at elementary schools. Providing lifelong learning in the school environment is the main subject of research. The survey itself illustrates concrete examples of good practice in education, provides inputs and information on the subject. Methods and subsequent research findings are the basis for the creation of the mentioned lifelong learning functional models that can be used in primary schools. |