Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Název práce v češtině: | Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pupils' learning from educational material followed by eye-tracking method |
Klíčová slova: | učební text, fyzika, oční kamera |
Klíčová slova anglicky: | educational text, physics, eye-tracker |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.10.2017 |
Datum zadání: | 02.11.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 21.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 15.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2019 |
Oponenti: | RNDr. Marie Snětinová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
* Seznámit se s přehledovou literaturou týkající se jak metody eye-trackingu, tak studií v oblasti přírodovědného vzdělávání, které byly s pomocí této metody realizovány.
* Připravit učební materiály a úlohy pro realizaci výzkumu. * Připravit doplňující interview k vlastnímu výzkumu s oční kamerou. * Provést pilotáž navrženého výzkumu. * Realizovat vlastní výzkum případových studií metodou oční kamery. * Zpracovat získané výsledky a napsat vlastní práci. |
Seznam odborné literatury |
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line). Rosengrant, D., Thomson, C. & Mzoughi, T. (2009). Comparing experts and novices in solving electrical circuit problems with the help of eye-tracking. In Sabella, M., Henderson, C. & Singh, C. (Eds.), Proceedings of the 2009 Physics Education Research Conference, (249–252). New York: American Institute of physics. Mellville. Smith, A., Mestre, J. & Ross, B. (2010). Eye-gaze patterns as students study worked-out examples in mechanics. Physical Review Special Topics – PER, 6, DOI: 10.1103/PhysRevSTPER.6.020118 Slykhuis, D. A., Wiebe, E. N. & Annetta, L. A. (2005). Eye-tracking students’ attention to PowerPoint photographs in a science education setting. Journal of Science Education and Technology, 14 (5/6). Dostupné z DOI:10.1007/s10956-005-0225-z Tobii Studio - user manual 3.2. 2005 Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition, Springer. |