Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Název práce v češtině: Učení se žáků z edukativního materiálu sledované oční kamerou
Název v anglickém jazyce: Pupils' learning from educational material followed by eye-tracking method
Klíčová slova: učební text, fyzika, oční kamera
Klíčová slova anglicky: educational text, physics, eye-tracker
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.10.2017
Datum zadání: 02.11.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 21.11.2017
Datum a čas obhajoby: 09.09.2019 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2019
Datum odevzdání tištěné podoby:15.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2019
Oponenti: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
* Seznámit se s přehledovou literaturou týkající se jak metody eye-trackingu, tak studií v oblasti přírodovědného vzdělávání, které byly s pomocí této metody realizovány.
* Připravit učební materiály a úlohy pro realizaci výzkumu.
* Připravit doplňující interview k vlastnímu výzkumu s oční kamerou.
* Provést pilotáž navrženého výzkumu.
* Realizovat vlastní výzkum případových studií metodou oční kamery.
* Zpracovat získané výsledky a napsat vlastní práci.
Seznam odborné literatury
Kekule, M. (2014) Výzkum pomocí oční kamery ve fyzikálním vzdělávání Scientia in educatione 5(2), 2014, ISSN 1804-7106. 58–73.
Kekule, M. (2015) Metoda oční kamery (eye-trackeru) při výzkumu řešení úloh z fyziky žáky SŠ a VŠ Matematika-fyzika-informatika 24(2), 2015, ISSN 1210-1761 (Print) ISSN 1805-7705 (On-line).

Rosengrant, D., Thomson, C. & Mzoughi, T. (2009). Comparing experts and novices in
solving electrical circuit problems with the help of eye-tracking. In Sabella, M.,
Henderson, C. & Singh, C. (Eds.), Proceedings of the 2009 Physics Education Research
Conference, (249–252). New York: American Institute of physics. Mellville.

Smith, A., Mestre, J. & Ross, B. (2010). Eye-gaze patterns as students study worked-out
examples in mechanics. Physical Review Special Topics – PER, 6, DOI:
10.1103/PhysRevSTPER.6.020118

Slykhuis, D. A., Wiebe, E. N. & Annetta, L. A. (2005). Eye-tracking students’ attention
to PowerPoint photographs in a science education setting. Journal of Science Education
and Technology, 14 (5/6). Dostupné z DOI:10.1007/s10956-005-0225-z


Tobii Studio - user manual 3.2. 2005

Duchowski, A. (2006). Eye tracking methodology. Theory and practice. 2nd edition,
Springer.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK