Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití nové didaktické pomůcky stimulující rozvoj předmatematické gramotnosti v mateřské škole
Název práce v češtině: Využití nové didaktické pomůcky stimulující rozvoj předmatematické gramotnosti v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Using of the new didctic utility stimulating the development of pre-mathematics literacy at kindergarten
Klíčová slova: (před)matematická gramotnost; didaktická pomůcka; děti ve věku od 3 do 6 let;
Klíčová slova anglicky: (pre-)mathematics literacy; didactic utility; children aged from 3 to 6 years;
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Kaslová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.08.2017
Datum zadání: 31.08.2017
Datum a čas obhajoby: 24.05.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Veronika Tůmová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka vyjde z analýzy vlastní didaktické pomůcky (předložené ke zkoušce z předmětu Rozvoj matematické gramotnosti II)
a na základě toho prostuduje potřebnou literaturu vztahující se k výstupu z této ananlýzy.
V praktické části zadá vlastní sérii aktivit stimulujících prostřednictvímn její autorské pomůcky prvky předmatematické gramotnosti a ve vybrané mateřské škole se zaměří na rozdíly a shody v reakcích dětí, které s danou pomůckou plní jednotlivé úkoly.Děti budou ve zkoumaném vzorku rozděleny do 3 věkových skupin nejméně po 5 dětech.
Sledované jevy autorka zanalyzuje a případně upraví jednotlivé podněty pro práci s autorskou pomůckou.
Seznam odborné literatury
Rozvoj předmatematických představ dětí předškolníého věku. Eds. E. Fuchs, H. Lišková, E. Zelendová. JČMF: Praha, 2015.
Kaslová, M. Předmatematické činnosti. RAABE: Praha, 2015.
Kuřina, F. 10 pohledů na geometrii. MU AV ČR: Praha, 1996.
Kuřina, F. Elementární matematika a kultura. Gaudeamus: Hradec Králové, 2012.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie. Portál: Praha, 2000.
RVP PV
(další literatura je na iniciativě autorky vzhledem k zadání práce)
Předběžná náplň práce
1) teoretická část
bude zaměřená na analýzu didaktické pomůcky a témata související s danou analýzou z pohledu vývojové a kognitivní psychologie a matematiky a RVP PV;
2) praktická část
vychází z teorie prezentuje scénář aktivit v rámci didaktických situací s využitím nové didaktické pomůcky se dále zaměří na sledování didaktických situací v praxi na 3 různých úrovních zrání dítěte.
3) v závěru autorka shrne výsledky analýzy sledovaných jevů v praktické části.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1) Theoretical part
starting point: analysis of the new didactical utility
themes relating with this analysis (different points of view as a cognitive and evolutional psychology; mathematics; state curricula)
2) Practical part
is based on the theoretical part; the autor have to prepare the scenario of different didactical situation in which
she will used this new didactical utility; the observation of the child´s reactions will be focused on choosen phenomena; obtein data will be analysed. Children have to work in 3 groupes (different level of the intelectual development).
3) conclusions
taking the analysis of data obteind in practical part
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK