Online a offline nástroje efektivní interní komunikace
Název práce v češtině: | Online a offline nástroje efektivní interní komunikace |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effective Internal Communication Online and Offline |
Klíčová slova: | interní komunikace, korporátní komunikace, efektivita, Online média, Offline média, interní marketing, vlastní média |
Klíčová slova anglicky: | Internal Communication, Corporate Communication, Effectiveness, Internal Marketing, Online Media, Offline Media, Own Media |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.08.2017 |
Datum zadání: | 14.08.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 24.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.09.2018 |
Oponenti: | PhDr. Filip Huněk, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
TIŠTĚNÁ LITERATURA
BARON, Angela., ARMSTRONG, Michael. Human capital management: achieving added value through people. Philadelphia: Kogan Page, 2008. ISBN 9780749453848. BEVERLY, Tracy. Real-world intranets in 2010: SWOT analysis. SAGE Journals, 2010, vol. 27, 2: strany 85-93. ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. V Praze: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1684-1. D´APRIX, Roger. The Credible Company: Communicating with a Skeptical Workforce. San Francisco: Jossey-Bass, 2009. ISBN 978-0-470-44734-5. DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace: 6. vydání. Přeložil Jiří REZEK. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2018-0. DOLPHIN, Richard, Institute of Marketing. The Fundamentals of Corporate Communication. London: Bittles Ltd, 2000. ISBN 0-7506-4186-X. GROTH, Alexander. Skvělý šéf: jak získat loajalitu a respekt svého týmu. Přeložil Tomáš MACH. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0162-7. HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5. HEJLOVÁ, Denisa. Public Relations. Praha: Grada Publishing a.s., 2015. ISBN 978-80-247-5022-4. HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9. HOLÁ, Jana. Interní komunikace v teorii a praxi. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. ISBN 978-80-7560-099-8. HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1250-0. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8. JANDA, Patrik, Vnitrofiremní komunikace: Nástroje pro úspěšné fungování firmy. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0781-0. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-466-3. KIMURA, Tatsuya. Internal Marketing: Another Approach to Marketing for Growth. New York: Routledge, 2017. ISBN 978-1-315-62295-8. KOVAŘÍKOVÁ, Jarka, Interní komunikace je nutnost! Praktická příručka pro interní komunikátory a manažery, Praha, Siria, 2016, ISBN 978-80-906367-0-5. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6. KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0966-X. LEHMUSKALLIO, Sari. The Uses, Roles, and Contents of Intranets in Multinational Companies in Finland. Helsinki School of Economics, SAGE Publications: 2006, 288-3242006. LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 2nd ed. New York, N.Y.: Routledge, 2009. ISBN 978-0-203-88482-9. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, přeložil Roman HÁJEK, přeložil Marta CHROMÁ. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 978-80-246-3093-9. MESSARIS, Paul. a Lee. HUMPHREYS. Digital media: transformations in human communication. New York: Peter Lang, 2006. ISBN 978-0-8204-7840-1. MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi: 2., doplněné a přepracované vydání, Praga: Grada Publishing, 2010, ISBN 978-80-247-2339-6. MORAVEC, Václav. Média v tekutých časech: konvergence audiovizuálních médií v ČR. Vydání první. Praha: Academia, 2016. ISBN 8020025723. MURDOCK, Graham. Digital future: European Television in the age of Convergence. In: V. Moravec. Média v tekutých časech; Konvergence audiovizuálních médií v ČR. Vydání první. Praha: Academia, 2016. ISBN 8020025723. NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 80-2000-6907. NEWTON, Richard. Úspěšný projektový manažer. Praha: Grada, 2008. Manažer. ISBN 978-80-247-2544-4. NORRIS, Pippa. Digital divide: civic engagement, information poverty, and the Internet worldwide. New York : Cambridge University Press, 2001. Communication, society, and politics. ISBN 0-521-00223-0. PHILIPS, David, YOUNG, Philip. Online Public Relations: A Practical Guide to Developing an Online Strategy. London: Kogan Page, 2009, ISBN 978-0-7494-4968-1. PHILIPS, David. Online Public Relations. London: Kogan Page, 2001. ISBN 07494-3510-0. PŘIKRYLOVÁ Jana, JAHODOVÁ Hana, Moderní marketingová komunikace, Praha, Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8. REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6. RUCK, Kevin. Exploring Internal Communication: Towards Informed Employee Voice. Farnham: Gower Publishing Limited, 2015. ISBN 978-1-472430687. ŘIHÁČEK, Tomáš, Ivo ČERMÁK a Roman HYTYCH. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6382-2. SAMANTA, Irene. Strategic Marketing in Fragile Economic Conditions. USA, Hershey: IGI Global, 2014. ISBN 978 1-4666-6332-2. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9. SMITH, Jonathan A., FLOWERS, P., LARKIN, M. Interpretative phenomenological analysis: Theory, method and research. London: Sage Publications. 2009a, ISBN 978-1-4129-0-8344. SMITH, Jonathan A., Interpretative Phenomenological Analysis: Theory, Method and Research. London: SAGE Publications Ltd., 2009b, ISBN 978-1-4129-0833-7. SMITH, Lyn, MOUNTER Pamela, Effective Internal Communication, United States, Kogan Page Limited, 2008. ISBN 978-0-7494-5265-0. STRAUSS, Anselm, CORBINOVÁ, Juliet. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. California: Sage Publications, 1990. ISBN: 80-85834-60-X. ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003. Manažer. ISBN 80-247-0646-6. TAHAL, Radek. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0206-8. TOMEK, Gustav. Střety marketingu: uplatnění principu marketingu ve firemní praxi. Vyd. 1. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-887-8. VERGHESE, Aniisu K., Internal Communications: Insights, Practices and Models, London, SAGE Publication Ltd, 2012. ISBN 978-813-211-70-94. VYMĚTAL, Jan, Průvodce úspěšnou komunikací - efektivní komunikace v praxi, Praha, Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2614-4. WRIGHT, Marc. Gower Handbook if Internal Communication. 1. vyd. Farnham: Gower Publishing, 2009. ISBN 0-5660-8689-1. YATES, Kathryn. Internal Communication Effectiveness Enhances Bottom-Line Results. Journal of Organizational Excelence, 25/3, s 71-79, 2006. ISSN 1932-2054. DIGITÁLNÍ LITERATURA ARMAS, Drago. How the Telephone can Improve Internal Business communication. 2015 © Concert Networks [online]. [cit. 2018-03-01]. Dostupné z: https://www.concertnetworks.co.uk/blog/how-the-telephone-can-improve-internal-business-communication BOVET, Colin. 18 Internal Communications Best Practices for 2018. © Enplug 2017 [online]. [cit. 2018-02-12]. Dostupné z: https://blog.enplug.com/internal-communications-best-practices Computerworld.cz; Stavíme na lidech. © 2017 NEWTON Media, a.s. [online]. [cit. 2017-12-12]. Dostupné z: http://mediasearch.newtonmedia.cz.ezproxy.is.cuni.cz/news.php?uqid=92c2eef5-1e30-4d64-8377-18648d431666&index=articles_cze_2017q4_v2&qt=&qsmpl=intern%C3%AD+komunikace&qsr=&qsc=&qa= DVORAK, Nate. Three Ways Mission-Driven Workplaces Perform Better. 2017 © 2018 Gallup, Inc. [online]. [cit. 2018-06-05]. Dostupné z: http://news.gallup.com/opinion/gallup/209849/ways-mission-driven-workplaces-perform-better.aspx Effective Internal Communication Summary. 2017 © 2018 nugget. [online]. [cit. 2018-02-02]. Dostupné z: https://www.getnugget.co/effective-internal-communication-summary/ FEIEA, 2018 FEIEA - European Association for Internal Communications © 2018 [online]. [cit. 2018-04-20]. Dostupné z: http://feiea.eu/?page_id=19 FRANKLIN, Vincent. Bathrooms Are Coming: An Internal History of Corporate Comms. 2016. Copyright © 2018 BBC. [rozhlasový pořad]. Režie Emma Kingsley. BBC RADIO 4. 31. 12. 2016 20:00. Dostupné z: https://www.bbc.co.uk/programmes/b086knhm?utm_content=buffer5d8bf&utm_medium=social&utm_source=allthingsic FRIDRICH, Milan. Nová média (asi) změní svět. 2011, Mediář. Media s.r.o. © News Media 2011-2018 [online]. [cit. 2018-02-01]. Dostupné z: https://www.mediar.cz/nova-media-asi-zmeni-svet/ HALL, Ryan, 2013. The History of Intranet Software and How It’s Evolving. In: Intranet Connections © 2013 [online]. [cit. 2017-15-12]. Dostupné z: http://www.intranetconnections.com/blog/the-history-and-evolution-of-intranet-software/ HR News. Průzkum ukázal, jak v českých firmách funguje interní komunikace. 2014 © 2018 IVITERA a.s. [online]. [cit. 2018-02-02]. Dostupné z: https://www.grantthornton.cz/index.php?cl=100&mp=50000117&lang=cs https://www.hrnews.cz/novinky-z-hr/pruzkum-ukazal-jak-v-ceskych-firmach-funguje-interni-komunik-id-2342346 CHROMÝ, Jan. Práce s empirickými daty. 2014 Univerzita Karlova v Praze, 2014 ISBN 978-80-246-2801-1 [online, pdf]. [cit. 2018-06-14]. Dostupné z: https://books.google.cz/books?id=g4AwDwAAQBAJ&pg=PA38&dq=reliabilita+v%C3%BDzkum&hl=cs&sa=X&ved=0ahUKEwiu9-Dz_LrcAhUCmbQKHeYyAIYQ6AEIQTAE#v=onepage&q=reliabilita%20v%C3%BDzkum&f=false ILIFF, Rebekah. Best Practices for Effective Internal Communications. © 2018 Forbes [online]. [cit. 2018-01-01]. Dostupné z: https://www.forbes.com/sites/forbesagencycouncil/2016/08/12/best-practices-for-effective-internal-communications/#17cf43657292 Institut Interní komunikace (IIK) Víte, že… © 2018 [online]. [cit. 2018-05-04]. Dostupné z: https://www.institutik.cz/vite-ze/ International Association of Business Communicators. Overview of IABC © 2018 International Association of Business Communicators [online]. [cit. 2018-06-04]. Dostupné z: https://www.iabc.com/ InternetWorldStats. Internet Userd in the World by Regions – December 31, 2017. Copyright © 2018, Miniwatts Marketing Group. [online]. [cit. 2018-05-28]. Dostupné z: https://www.internetworldstats.com/stats.htm IT slovník. Nnsg. Instant messaging. © 2008 - 2018 IT-Slovnik.cz team [online]. [cit. 2018-02-03]. Dostupné z: https://it-slovnik.cz/pojem/instant-messaging KLEKNER, Ota. Compliance opatření v obchodní společnosti. 2013 © EPRAVO.CZ, a.s. 1999-2018 [online]. [cit. 2018-03-02]. Dostupné z: https://insights.staffbase.com/blog/11-ideas-how-to-rethink-internal-communication-in-2017 https://www.epravo.cz/top/clanky/compliance-opatreni-v-obchodni-spolecnosti-90155.html LOCKLEY, K. Sina. 9 Reasons Why Email is Bad for Internal Communication. 2017 Staffbase © 2018. [online]. [cit. 2018-02-04]. Dostupné z: https://insights.staffbase.com/blog/9-reasons-why-email-is-bad-for-internal-communication LOCKLEY, K. Sina. Staffbase. 11 Ideas How to Rethink Internal Communication in 2017—and Boost Your Employee Engagement © Staffbase 2018. [online]. [cit. 2018-02-01]. Dostupné z: https://insights.staffbase.com/blog/11-ideas-how-to-rethink-internal-communication-in-2017 Marketing Journal; Nástroje interní komunikace. © 2004-2013 Focus Agency, s.r.o. [online]. [cit. 2017-18-12]. Dostupné z: http://www.m-journal.cz/cs/public-relations/interni-komunikace/nastroje-interni-komunikace__s317x493.html Mediaguru.cz. Sociální média jako prostředek interní komunikace. 2012 © 2018 PHD, a.s. [online]. [cit. 2018-01-29]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2012/12/socialni-media-jako-prostredek-interni-komunikace/ Mediální slovník. Médium. 2018 © 2018 PHD, a.s. [online]. [cit. 2018-01-02]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/slovnik-a-mediatypy/slovnik/klicova-slova/medium/ Microsoft: Představení aplikace: Použití aplikace Lync 2010 Attendee. © Microsoft 2018. [online]. [cit. 2018-01-26]. Dostupné z: https://support.office.com/cs-cz/article/P%C5%99edstaven%C3%AD-aplikace-Pou%C5%BEit%C3%AD-aplikace-Lync-2010-Attendee-3141C2F5-FFAC-42A8-A426-CFF158DDA27F MIKOVÁ, Markéta. Úspěšná interní komunikace: 5 osvědčených tipů. 2017 [online]. [cit. 2018-02-02]. Dostupné z: http://marketamikova.cz/uspesna-interni-komunikace-5-osvedcenych-tipu/ MILLER, Rachel, How the history of internal comms can be traced back to the 1920s, 2013. © 2018 All Things IC Ltd [online]. [cit. 2018-06-17]. Dostupné z: https://www.allthingsic.com/clarke/ MILLER, Rachel, Listen to the history of internal communication, 2017. © 2018 All Things IC Ltd [online]. [cit. 2018-07-01]. Dostupné z: http://www.allthingsic.com/listenic/ NEJEDLÝ, Lukáš. Abeceda e-mailingu aneb už vím, co je newsletter! 2015. 2018 © Mail Komplet [online]. [cit. 2018-04-01]. Dostupné z: https://www.mail-komplet.cz/blog/abeceda-e-mailingu-aneb-uz-vim-co-je-newsletter/ RAP, Absolutním vítězem soutěže interní komunikace se stal Seznam.cz. 2014 © 2001 - 2018 CZECH NEWS CENTER a.s. [online]. [cit. 2018-05-5]. Dostupné z: https://www.e15.cz/byznys/ostatni/absolutnim-vitezem-souteze-interni-komunikace-se-stal-seznam-cz-1094496 Rh Plus Marketing: Interní komunikace a PR ve firmě. © 2011 - 2017 Rh plus marketing s.r.o. [online]. [cit. 2017-23-12]. Dostupné z: http://www.rhplusmarketing.cz/interni-komunikace-pr/ RIGONI, Brandon, ASPLUND, Jim. Companywide Communication: Key to Strengths Development. 2016a. © 2018 Gallup, Inc. [online]. [cit. 2018-01-02]. Dostupné z: http://news.gallup.com/businessjournal/196589/companywide-communication-key-strengths-development.aspx RIGONI, Brandon. ASPLUND, Jim. Developing Employees’ Strengths Boosts Sales, Profit, and Engagement. 2016b. © 2018 Harvard Business School Publishing [online]. [cit. 2018-03-09]. Dostupné z: https://hbr.org/2016/09/developing-employees-strengths-boosts-sales-profit-and-engagement ŠEDIVÝ, Petr. Tanec, kuchyně, interka: Pohled do Institutu interní komunikace. Markething [online]. 27. 7. 2015 [cit. 2018-05-20]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/tanec-kuchyne-interka-pohled-do-institutu-interni-komunikace TEJNOROVÁ, Jitka. Interní komunikace jako odraz firemní kultury. 2010 © 2010 DMC Management Consulting s.r.o. [online]. [cit. 2018-06-16]. Dostupné z: http://www.dmc-cz.com/aktualne/204-interni-komunikace-jako-odraz-firemni-kultury VÁCLAVÍK, Lukáš. Smajlík, emotikon, emoji a kaomoji. Jaký je mezi nimi rozdíl? 2016 © 2018 Mladá fronta a. s. [online]. [cit. 2018-02-11]. Dostupné z: https://www.cnews.cz/smajlik-emotikon-emoji-a-kaomoji-jaky-je-mezi-nimi-rozdil/ VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Zažíváme revoluční mediální dobu 2016 © 2018 PHD, a.s. [online]. [cit. 2018-05-05]. Dostupné z: https://www.mediaguru.cz/clanky/2016/06/vaclav-moravec-zazivame-revolucni-medialni-dobu/ VOSKOVÁ, Simona. Compliance. © 2018 Grant Thornton [online]. [cit. 2018-01-12]. Dostupné z: https://www.grantthornton.cz/index.php?cl=100&mp=50000117&lang=cs Wikipedie: Otevřená encyklopedie: Wiki [online]. ©2018 [cit. 2018-07-28]. Dostupný z WWW: https://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Wiki&oldid=16270835 ZIKMUND, Martin. Firemní kultura - důležitý prvek nebo nicneříkající zaklínadlo velkých korporací? 2010 © 2010-2011 Nitana s. r. o. [online]. [cit. 2018-05-10]. Dostupné z: http://www.businessvize.cz/rozvoj/firemni-kultura-aneb-nicnerikajici-zaklinadlo-velkych-korporaci |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce s názvem Online a Offline nástroje efektivní interní komunikace investiční skupiny KKCG přináší ucelený pohled na fungování interní komunikace s využitím Online a Offline nástrojů.
Práce je strukturována do tří částí. V teoretické části je definována interní komunikace a její zařazení do marketingového a mediálního prostředí včetně související terminologie. Práce dále mapuje Online a Offline média, spolu s konkrétními nástroji a na základě rešerše literatury je definována také efektivita interní komunikace a související trendy. Praktická část je zaměřena na skupinu KKCG a na nastavení vlastní kaskádovité interní komunikace s reálnými příklady médií. V metodologické části autorka popisuje a analyzuje výsledky kvalitativního výzkumu (strukturované rozhovory s odborníky interní komunikace firem ve skupině KKCG) a kvantitativního výzkumu (dotazníkové šetření aplikované na zaměstnance jednotlivých společností skupiny). V závěru dochází ke komparaci výsledků z výzkumů a reflexi četnosti Online a Offline nástrojů. Dále je definována úroveň ekonomické efektivity jednotlivých společností a v neposlední řadě výzkum přináší odpovědi na hlavní výzkumné otázky, hypotézy a vedlejší zjištění. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The diploma thesis Online and Offline Effective Internal Communication Tools of the KKCG Investment Group provides a comprehensive view of internal communication, using Online and Offline tools.
The thesis is divided into three parts. The theoretical part defines the concept of internal communication and its inclusion in the marketing and media environment, including related terminology. It also maps Online and Offline media including specific communication tools. Based on literature research is also defined the effectiveness of internal communication including innovative trends. The practical part is focused on the KKCG Group and on its own internal communication settings with real examples of used media. In the methodological part, the author describes and analyses the results of the qualitative (structured interviews with the experts of the internal communication of the companies in the KKCG Group) and the quantitative research (questionnaire survey applied on employees of the individual KKCG Group companies). In conclusion, the comparison occurs research results as well as the use frequency of Online and Offline tools. Furthermore, the level of an individual company’s economic efficiency is defined and finally, the research provides answers to the main research questions, hypotheses and secondary findings. |