Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Název práce v češtině: Reklama a zdraví v bulvárním tisku první republiky
Název v anglickém jazyce: Health and advertisin in a tabloid of the First Republic
Klíčová slova: Reklama, bulvární tisk, zdraví, léčivé přípravky, šarlatánství, podvodná reklama
Klíčová slova anglicky: Advertisement, tabloid media, health, remedies, quackery, quack advertising
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 11.08.2017
Datum zadání: 11.08.2017
Datum a čas obhajoby: 25.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2018
Oponenti: doc. PhDr. Barbara Köpplová, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce je reklama související se zdravím v bulvárním tisku první republiky, resp. v listech tiskového koncernu Tempo Jiřího Stříbrného. Zabývá se tak inzercí související se zdravotnickými prostředky, pomůckami či léčivými a dietetickými přípravky, stranou nezůstávají ani zdravotnické služby. Ukazuje, že v souvislosti s inzercí tohoto druhu neexistovala jednotná či důsledně dodržovaná legislativa. Stranou zájmu nezůstávají ani stížnosti z řad lékařů či lékárníků ohledně dryáčnické inzerce v novinách a nabídek šarlatánských přípravků a výrobků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Main topic of the diploma thesis is advertising related to health in press of the First Republic in former Czechoslovakia, especially in tabloid newspapers from the press group called Tempo of Jiří Stříbrný. It deals with advertisements related to medical devices, aids or medicinal and dietetic products, as well as health care. It shows that there has been no consistent or consistently observed legislation with regard to such advertising. There were many complaints by doctors or pharmacists about dry-selling advertising in newspapers, about quack advertising and offering charlatan‘s products.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK