Tématem diplomové práce je reklama související se zdravím v bulvárním tisku první republiky, resp. v listech tiskového koncernu Tempo Jiřího Stříbrného. Zabývá se tak inzercí související se zdravotnickými prostředky, pomůckami či léčivými a dietetickými přípravky, stranou nezůstávají ani zdravotnické služby. Ukazuje, že v souvislosti s inzercí tohoto druhu neexistovala jednotná či důsledně dodržovaná legislativa. Stranou zájmu nezůstávají ani stížnosti z řad lékařů či lékárníků ohledně dryáčnické inzerce v novinách a nabídek šarlatánských přípravků a výrobků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Main topic of the diploma thesis is advertising related to health in press of the First Republic in former Czechoslovakia, especially in tabloid newspapers from the press group called Tempo of Jiří Stříbrný. It deals with advertisements related to medical devices, aids or medicinal and dietetic products, as well as health care. It shows that there has been no consistent or consistently observed legislation with regard to such advertising. There were many complaints by doctors or pharmacists about dry-selling advertising in newspapers, about quack advertising and offering charlatan‘s products.