Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku
Název práce v češtině: Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku
Název v anglickém jazyce: Media Image of Angela Merkel: portrayal of chancellor in Czech press
Klíčová slova: Angela Merkel, sociální konstrukce reality, reprezentace, mediální obraz, stereotypizace, gatekeeping, priming, rámcování, obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: Angela Merkel, social construction of reality, representation, media image, stereotyping, agenda-setting, gatekeeping, priming, framing, content analysis
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Barbora Osvaldová
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.08.2017
Datum zadání: 01.08.2017
Datum a čas obhajoby: 25.06.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2018
Oponenti: Dr. phil. habil. Ulrike Lütke Notarp, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BERGER, Peter L. a Thomas LUCKMANN, 1999. Sociální konstrukce reality. Brno: CDK. ISBN 80-85959-46-1.
ENTMAN, Robert, 1993. Framing: Toward Clarification of a Fractured Paradigm, Journal of Communication, vol. 43, no. 4, s. 51-58. ISSN 1460-2466.
FULBROOK, Mary, 2010. Dějiny moderního Německa: od roku 1918 po současnost. Praha: Grada. D. ISBN 978-80-247-3104-9.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2003. Média a společnost. Praha: Portál. ISBN 80-7178-697-7.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2015. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0743-6.
LANGGUTH, Gerd, 2010. Angela Merkel: Biografie. Aktualisierte Neuausg., 6. Aufl. München: Dt. Taschenbuch-Verl. ISBN 9783423346276.
McCOMBS, Maxwell, 2009. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-591-2.
MCNAIR, Brian, 2004. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál. ISBN 80-7178-840-6.
MCQUAIL, Denis, 2016. Žurnalistika a společnost. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum. ISBN 978-80-246-3093-9.
REIFOVÁ, Irena, 2004. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál. ISBN 80-7178-926-7.
ROLL, Evelyn, 2009. Die Kanzlerin: Angela Merkels Weg zur Macht. Erweiterte und aktualisierte Neuausg., 1. Aufl. Berlin: Ullstein. ISBN 978-35-4837-269-3.
SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanějsí metody a techniky. Praha: Grada Publishing. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Lutz M. HAGEN, Jakub KONČELÍK a Irena REIFOVÁ, 2011. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3. nezměněné vydání. Praha: Karolinum. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1980-4.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ, 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
TRAMPOTA, Tomáš, 2006. Zpravodajství. Praha: Portál. ISBN 80-7367-096-8.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Mediální obraz Angely Merkel: portrét kancléřky ve vybraném českém tisku zkoumá způsob, jakým byla Angela Merkel reprezentována na stránkách deníků Blesk a Mladá fronta DNES během jejího působení ve funkci německé spolkové kancléřky od listopadu 2005 do března 2018. Práce nejprve seznamuje čtenáře s osobou Angely Merkel v historickém kontextu a shrnuje teoretické koncepty a pojmy důležité pro pochopení souvislostí ve vztahu médií a politiky. Následně je čtenář seznámen s výzkumnými otázkami a hypotézami, metodou kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, základní charakteristikou vybraných deníků, výběrovým souborem a třemi etapami zkoumaného období. Poté jsou vybrané mediální obsahy podrobeny zevrubné analýze: jednotlivá období jsou zkoumána nejprve odděleně a poté porovnána mezi sebou. Následně je srovnán také mediální obraz kancléřky v obou denících. Práce tak odpovídá na otázku, jak byla Angela Merkel reprezentována v prvním, druhém a třetím období své vlády, jak se její mediální obraz proměnil v jejich průběhu, a jak se lišil ve vybraných denících. Výzkumu mimo jiné ověřuje také předpoklad, že mediální obraz Angely Merkel se postupem času změnil k horšímu, a to především v posledním funkčním období.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The master thesis Media Image of Angela Merkel: portrayal of chancellor in Czech press examines the representation of Angela Merkel in two most widely read Czech national newspapers during her tenure as Chancellor of Germany from November 2005 to March 2018. The theses first familiarizes the reader with Angela Merkel in historical context and summarizes theoretical concepts and terms, which explain the relationship between media and politics. After that, the reader gets acquainted with the research questions and hypotheses, method of quantitative and qualitative content analysis, basic characteristics of the selected daily newspapers, data sample and three parts of the studied period. Then the selected media contents are analyzed: individual periods are first examined separately and then compared. After that, the chancellor’s media image is also compared in both journals. The thesis explains how Angela Merkel was represented in the first, second and third term of office, how her media image changed during the course and how it differed in selected newspapers. The research also verifies the assumption that the media image of Angela Merkel has changed over time to the worse, especially during her last term in office.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK