Redigování zpráv moderátory pořadu Studio ČT24
Název práce v češtině: | Redigování zpráv moderátory pořadu Studio ČT24 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Editing news by anchormen of the Studio ČT24 programme |
Klíčová slova: | Moderátor, zpravodajství, redigování, rozhovor, improvizace, kontinuální vysílání, Studio ČT24, Česká televize |
Klíčová slova anglicky: | Anchor, news, editing, interview, improvisation, continuous broadcasting, Studio ČT24, Czech TV |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Moravec, Ph.D., Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.07.2017 |
Datum zadání: | 20.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 04.02.2019 09:40 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.01.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 04.02.2019 |
Oponenti: | doc. PhDr. Barbora Osvaldová |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
BOYD, Andrew, Peter STEWART a Ray ALECANDER. Broadcast journalism: techniques of radio and television news. 6th ed. Amsterdam: Focal, 2008. ISBN 978-0-240-81024-9.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Styl mediálních dialogů. Praha: Academia, 2013. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2267-7. REARDON, Nancy. On camera presentation: how to report, anchor & interview. Boston: Focal Press, c2006. ISBN 978-0-240-80809-3. SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada, 2014. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9. STRAHL, Vlastimil. Novinář před mikrofonem: o mluveném slovu: skripta pro posluchače Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-800-8. TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4. Statut, kodex, strategie České televize. Praha: Česká televize, 1998. ISBN 80-85005-15-8. |
Předběžná náplň práce |
Televizní moderátor je tváří pořadu. I když obsah vytváří celá redakce, moderátor hraje zásadní roli v prezentování sdělení. Bakalářská práce si klade za cíl popsat, jaký vliv má osoba moderátora zpravodajské stanice ČT24 na výslednou podobu vysílání. Na příkladu pěti moderátorů a moderátorek relace Studio ČT24 chce zjistit, nakolik si televizní moderátor upravuje příspěvky dodané od redaktorů nebo editorů tak, aby se mu dobře prezentovaly v živém vysílání (studiové úvody, rozhovory s hosty ve studiu i po telefonu aj.). Práce se bude věnovat tomu, jak vybraní moderátoři vedou rozhovory a jak improvizují při odchylkách od plánovaného průběhu vysílání v důsledku technických potíží či neočekávaných událostí. Krátce se zaměří na zautomatizované fráze používané při uvítání a loučení. Také posoudí, nakolik vybraní moderátoři zvládají spisovný verbální projev, jak pracují s hlasem. Rozborem individuálních pracovních rutin daných moderátorů bych ráda došla k obecnějším závěrům – jak velký vliv má moderátor ČT24 na výslednou podobu zpráv, jaké dovednosti si musí osvojit, jak se teorie shoduje s praxí. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
TV anchor creates an image of the show. Although news are prepared by most of the members of a newsroom, anchor plays a crucial role in presenting the news. This Bachelor thesis´ purpose is to describe the level of dependence between anchors of ČT24 channel and final form of broadcasting. The author will interview five anchormen and anchorwomen of Studio ČT24 programme and hopes to find out, how much they edit news. The thesis will be focused on abilities of those five anchors. How they interview people? How they improvise in case of technical problems or breaking news? The thesis will briefly describe which phrases anchors use to start and end the broadcast. It will also try to evaluate anchors´ speech and use of voice. After analysing individual working routines, I would like to come to broader conclusions - how big impact on broadcasting anchors of ČT24 programme have, which skills they need and finally how theory corresponds with practice. |