Americké demokratické primárky v českých médiích
Název práce v češtině: | Americké demokratické primárky v českých médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Democratic Party primaries in the czech media |
Klíčová slova: | Demokratické primárky v USA, Bernie Sanders, Hillary Clintonová, Deník Referendum, ČT 24, internetová média, volby, volební kampaň, česká média, politický paralelismus, kvantitativní obsahová analýza |
Klíčová slova anglicky: | Democratic Party primaries in the U.S., Bernie Sanders, Hillary Clinton, Deník Referendum, ČT 24, online media, elections, election campaign, czech media, political parallelism, quantitative content analysis |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra žurnalistiky (23-KZ) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Křeček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.07.2017 |
Datum zadání: | 19.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2018 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2018 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Jan Zápotocký, Ph.D. |
Kontrola URKUND: | ![]() |
Seznam odborné literatury |
HALLIN, Daniel C. a Paolo MANCINI. Comparing media systems: three models of media and politics. New York: Cambridge University Press, 2004. Communication, society, and politics. ISBN 0-521-54308-8.
Kniha představuje tři základní typy mediálních systémů. Současně s představením typologie, autoři také srovnávají fungování odlišných poltických a mediálních systémů v geograficky vymezených oblastech. Jde o jednu ze základních kvalitativních studií mediální teorie. KREJČÍ, Miloš. Jak se dělá prezident Spojených států amerických: Průvodce americkým volebním systémem od zřízení funkce prezidenta po souboj Barack Obama versus John McCain. Vyd. 1. Praha: Mladá Fronta, 2009. 247 s. ISBN 978-80-204-1935-4 Kniha popisuje systém a kulturu amerických prezidentských voleb od založení USA po souboj Baracka Obamy a Johna McCaina v roce 2008. Autor v publikaci přináší poznatky týkající se významu voleb na americké politické scéně založené na praktických příkladech z historie. SCHULZ, Winfried, Helmut SCHERER, Lutz M. HAGEN, Jakub KONČELÍK a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 3. nezměněné vydání. Praha: Karolinum, 2011. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1980-4. Kniha je koncipovaná jako sborník několika odborných textů, které se věnují politické komunikaci a zkoumání obsahu mediálních sdělení. Autoři přináší různé pohledy na druhy obsahové analýzy. Vojtěchovská, Martina, TRAMPOTA, Tomáš. metody výzkumu médií. 1. vyd. Praha: Portál, 2010. 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4. Kniha detailně představuje metody užívané pro výzkum médií. Metodické postupy jsou jednotlivě rozebírány na praktických příkladech z médií. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. 1. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-096-8. Publikace představuje tematiku zpravodajství ze všech rovin společenskovědního zkoumání. V knize jsou popsány základní koncepty mediálních studií, metodika zkoumání či popis kontextu a struktury zpravodajství. |
Předběžná náplň práce |
Prezidentské volby v USA v roce 2016 byly jednou z klíčových globálních událostí, kterou sledovala média po celém světě. Česká republika nebyla výjimkou, i v období primárních voleb byly v českých médiích významně pokrývány kampaně nejvýraznějších prezidentských kandidátů. V mé práci jsem se rozhodl zkoumat mediální obraz primárních voleb demokratické strany ve vybraných českých médiích. Cílem práce je zjistit, jak velký prostor byl věnován referování o kampaních demokratických kandidátů v primárkách na příkladu Deníku Referendum a webového portálu ČT24.cz. V první části se chci věnovat představení jednotlivých kandidátů a kontextu jejich kampaní. Informování českých médií o kampaních kandidátů Bernieho Sanderse a Hillary Clintonové, bude v druhé, praktické části sloužit jako indikátor otevřenosti vybraných periodik vůči zdánlivě okrajovějším zahraničním politickým tématům. Při výzkumu budu vycházet z hypotézy, že média veřejné služby poskytla úspěchu Sandersovy kampaně méně prostoru než média, která jsou alternativním politickým směrům více nakloněna. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The presidential election in the U.S. in 2016 were one of the key global events covered by the media all around the world. Czech media covered the campaigns of the most significant presidential candidates since the primaries. In the thesis, I am going to conduct a research about the perception of a foreign phenomenon such as 2016 Democratic Party's primaries in Czech media. The aim of the work is to investigate the amount of space provided for the campaign of the candidates of the Democratic Party during the presidential primaries on 2016 in Deník Referendum and online news website ČT 24. In the first part, the candidates, process and structure of the primaries and the theory used for research will be introduced. In the second part, the quantitative analysis of coverage of the campaign during primaries is being used to conduct a research about behaviour expected based on the typology of the media. One of the hypotheses of the work is that alternative media will provide more space for one candidate that the pluralist media. |