Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pohled na současnou techno scénu prostřednictvím fotografického dokumentu
Název práce v češtině: Pohled na současnou techno scénu prostřednictvím fotografického dokumentu
Název v anglickém jazyce: A view of the current techno scene through photojournalism
Klíčová slova: techno, hudební scéna, dokumentární fotografie, rave culture, hudební žánr
Klíčová slova anglicky: techno, music scene, documentary photography, rave culture, music genre
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavel Turek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.07.2017
Datum zadání: 19.07.2017
Datum a čas obhajoby: 18.06.2019 08:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H110, Hollar - místn. č. 110
Datum odevzdání elektronické podoby:10.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2019
Oponenti: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
REYNOLDS, Simon. Energy flash: a journey through rave music and dance culture. Berkeley: Soft Skull Press, 2012. ISBN 978-1-59376-407-4.

KOLÁŘOVÁ, M. (ed.) Revolta stylem: Hudební subkultury mládeže v České republice. 1.vyd. Praha: SLON, 2011. ISBN 978-80-7419-060-5.

REYNOLDS, Simon. Generation ecstasy: into the world of techno and rave culture. New York: Routledge, 1999. ISBN 0415923735.

BROŽ, Vladimír (Vladimir 518). Kmeny 90: městské subkultury a nezávislé společenské proudy v letech 1989-2000. Praha: BiggBoss & Yinachi, 2016. ISBN 978-80-906019-9-4.

SICKO, Dan. Techno rebels: the renegades of electronic funk. Vyd. 2. New York: Billboard Books, 1999. 163 s. ISBN 0823084280
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce s názvem „Pohled na současnou techno scénu prostřednictvím fotografického dokumentu“ zmapuje s pomocí dokumentární fotografie současnou techno scénu, která se diametrálně odlišuje od techno subkultury počátku druhého tisíciletí. Zaměří se převážně na pražské prostředí a fenomén konání událostí v různých prostorách, které standardně nebývají využívány veřejností či pro hudební produkci. Soubor fotografií doprovodí teoretický výklad vycházející ze studia literatury o historii a současném vývoji hudebního stylu a vymezení jeho jednotlivých frakcí. Dále budou v práci popsána specifika dokumentární fotografie. Cílem je téma fotožurnalisticky zpracovat a zasadit vybranou scénu do kontextu současného hudebního prostředí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The dissertation entitled „A view of the current techno scene through photojournalism“ will map the contemporary techno scene which is very different from the techno subculture in the 2000s. It will focus mainly on Prague’s scene and the phenomenon of events held in different locations that are not usually being used by the public or for music events. The set of photographs will be accompanied by a theoretical part based on the history and current development of techno and the definition of its sub genres. It will also cover the specific apects of documentary photography. The aim is to create a photojournalistic work and put the techno scene in context of the contemporary music environment.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK