Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pragmalingvistická analýza teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness
Název práce v češtině: Pragmalingvistická analýza teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness
Název v anglickém jazyce: The Pragmalinguistic Analysis of Teleshopping of Products From the Area of Cosmetics and Fitness
Klíčová slova: Teleshopping, marketing, manipulace, persvaze, pragmalingvistická analýza, výzkum
Klíčová slova anglicky: Teleshopping, marketing, manipulation, persuasion, pragmalinguistic analysis, research
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2017
Datum zadání: 18.07.2017
Datum a čas obhajoby: 14.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2018
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ČERNÝ, Jiří. Úvod do studia jazyka. 2. vyd. Olomouc: Rubico, 2008. ISBN 978-80-7346-093-8.
 
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-859-2775-6.
 
ČMEJRKOVÁ, Světla. Persvazivnost a upřímnost. In: Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: Ostravská univerzita, 2005.
 
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
 
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
 
PALAZON, Mariola a Elena DELGADO-BALLESTER. Effectiveness of price discounts and premium promotions. Psychology and Marketing [online]. 2009, 26(12), 1108-1129 [cit. 2017-05-16]. DOI: 10.1002/mar.20315. ISSN 07426046. Dostupné z: http://doi.wiley.com/10.1002/mar.20315
 
HOLTGRAVES, Thomas a Benjamin LASKY. Linguistic Power and Persuasion. Journal of Language and Social Psychology [online]. 1999, 18(2), 196-205 [cit. 2017-05-16]. DOI: 10.1177/0261927X99018002004. ISSN 0261-927x. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0261927X99018002004
Předběžná náplň práce
Již brzy bude v České republice spuštěna TV Trhák společnosti S&P Broadcasting, která umožní sledovat teleshopping non-stop. Ten jako formát direct marketingu motivuje diváky k nákupu výrobků pomocí persvazivních monologů i dialogů, případně skrze časově omezené speciální nabídky. Je otázkou, zda je takový způsob komunikace regulérní, nebo zda se jedná o psychický nátlak.
Z toho důvodu ve své bakalářské práci provedu pragmalingvistickou analýzu teleshoppingu produktů z oblasti kosmetiky a fitness, jejímž cílem bude potvrdit či vyvrátit hypotézu, která předpokládá, že teleshopping pomocí strategické komunikace vytváří tlak na diváky a manipuluje jimi tak, aby si daný výrobek zakoupili. Práce se zaměří na 3 spoty propagující odšťavňovač Mr Juice, zeštíhlující gel Slim Express a elektrický zeštíhlující pás U-Slender. Bude provedena obsahová analýza spotů společně s rozborem jejich percepce a interpretace. K východisku práce dospěje skrze výsledky této analýzy a vlastního výzkumu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
TV Trhák, a TV channel that will enable the viewers in the Czech Republic to watch teleshopping non-stop will soon be launched by the S&P Broadcasting company. Teleshopping as a form of direct marketing motivates the viewers to buy the products through persuasive monologues and dialogues and special limited-time offers. The question then arises: is this manner of communication legitimate, or is it coercion?
For these reasons, this bachelor's thesis will carry out a pragmalinguistic analysis of teleshopping of products from the area of cosmetics and fitness to verify the hypothesis which postulates that teleshopping communicates strategically to put the viewers under pressure and manipulate them into purchasing the products. The paper will focus on 3 teleshopping spots advertising a juicer Mr Juice, a slimming gel Slim Express and a slimming belt U-Slender. A content analysis of the spots will be carried out along with a discussion on their perception and interpretation. The thesis will reach a conclusion through the findings of the analysis and through research.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK