Analýza nabízených pořadů s tématikou gastronomie a jejich pozice v českém televizním vysílání
Název práce v češtině: | Analýza nabízených pořadů s tématikou gastronomie a jejich pozice v českém televizním vysílání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Analysis of shows with gastronomy content and their positions in czech television brodcast |
Klíčová slova: | Obsahová analýza, TV Show, pořady, programové schéma, gastronomie, kulinářství, Prostřeno, Masterchef, Kluci v akci, Ano šéfe |
Klíčová slova anglicky: | Content analysis, TV Show, programme scheme, gastronomy, culinary, Prostreno, Masterchef, Kluci v akci, Ano sefe, |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Milan Kruml |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.07.2017 |
Datum zadání: | 18.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2018 |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Kristina Zábrodská, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
BOURDIEU, Pierre. Teorie jednání. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-518-3.
de SOLIER, I. (2005). TV Dinners: Culinary Television, Education and Distinction. Continuum: Journal Of Media &Cultural Studies, 19(4), 465 - 481. HARARI, Yuval N. Sapiens: od zvířete k božskému jedinci. Voznice: Leda, 2013. ISBN 978-80-7335-344-5 HONSOVÁ, Pavlína. Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno. Praha, 2012. 97 s. Diplomová práce (Bc.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky. Katedra mediálních studií. Vedoucí diplomové práce Prof. PhDr. Jan Jirák, PhD. JAROŠEVSKÝ, Jiří. Historie pořadů o vaření v soukromých TV (Nova, Prima). Praha, 2015, 76 s. Diplomová práce (Mgr.) Vysoká škola hotelová, Katedra hotelnictví. Vedoucí práce PhDr. Eva Ottová. JIRÁK, Jan a Barbora KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0743-6. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Přeložil Hana ANTONÍNOVÁ. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5. POSTMAN, Neil. Ubavit se k smrti: veřejná komunikace ve věku zábavy. 2., opr. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. ISBN 978-80-204-2206-4. REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-926-7. str. 262. RAMSDEN, James. "Do TV Cookery Programmes Really Influence the Way We Cook?" TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4. SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8 WILLIAMS, Raymond. Television: technology and cultural form. London: Routledge, 2003. ISBN 0-415-31456-9. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce sleduje rozmach trendu gastronomie a kulinářství ve společnosti a jeho převzetí masovými médii. Práce si nedává za cíl odpovědět z jaké příčiny média pracují s novými trendy během procesu vzniku mediálního obsahu, nýbrž se snaží zmapovat jednotlivá sdělení a nalézt odpověď na to, jakou formou média s obsahem pracují a jak je gastronomie a kulinářství prezentováno v předních pořadech v českém éteru. Pomocí obsahové analýzy práce srovnaná jednotlivé pořady a jejich podíl kulinářského obsahu zahrnující široké spektrum podnětů a dobu vyobrazující samotný akt vaření. Práce tak odkrývá, do jaké míry média používají aktuální trendy pro tvorbu svého obsahu a také za jakým účelem diváci obsah vyhledávají. Výzkum pracuje s mediální preferencí zábavy v mediální tvorbě a komparací obsahu se sledovaností odpovídá na to otázku, jakému obsahu dávají diváci v České republice přednost. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Bachelor thesis follows expansion of gastornomy and culinary trend in modern society and its way of using by mass media. This work does not look for answers to why media use new trends in proces of creation of new media content, nevertheless this work tries to create a picture of how media use these trends and in which way. Following work focused on the presentation of gastronomy in czech media. Published research provides comparation of representation of gastronomy in several TV shows by using content analysis. This research discovers actual share of act of cooking and other examples of gastronomy. One of the goals of this work is to discover how media use gastronomy topic and also for which purpose we, as a spectators, consume their content. One of the main ideas behind this research is strong position of entertainment in media and its influence of rating numbers. |