Event marketing v oblasti módy so zameraním na český internetový obchod Footshop
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Event marketing v oblasti módy so zameraním na český internetový obchod Footshop |
---|---|
Název práce v češtině: | Event marketing v oblasti módy se zaměřením na český internetový obchod Footshop |
Název v anglickém jazyce: | Event marketing in the fashion field with the focus on Czech e-shop Footshop |
Klíčová slova: | Footshop, módny marketing, marketingová komunikácia, event marketing, streetwear značky, tenisky |
Klíčová slova anglicky: | Footshop, fashion marketing, marketing communications, event marketing, streetwear brands, sneakers |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 14.07.2017 |
Datum zadání: | 14.07.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 12.06.2019 08:00 |
Místo konání obhajoby: | Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.06.2019 |
Oponenti: | Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. |
Kontrola URKUND: |
Seznam odborné literatury |
KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem
trhu. Grada Publishing, a.s., 2011. 137-138 s. ŠINDLER, Petr. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1 vyd. Praha: Grada, 2003, 20 s. MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda. 1. vyd. Nakladatelství Brána, a.s., 2012. 9-11s. MÁCHALOVÁ, Jana. Budiž móda. 1. vyd., Nakladatelství Brána, a.s., 2012. 161 s. PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Grada Publishing, a.s., 2010. 42 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL. Petr. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s., 2011. 49 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s, 2011. 52 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s., 2011. 66 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace. Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s., 2011. 149 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s., 2011. 79-87 s. ŠINDLER, Petr. Event marketing: Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2003. 22 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. Grada Publishing, a.s., 2011.137 s. KARLÍČEK, Miroslav, KRÁL, Petr, Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu, Grada Publishing, a.s., 2011.139 s. BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd., Grada Publishing a.s., 2007. 155-156 s. ZÁHRADNÍČEK, Tomáš. Slovník cizích slov. BookBaby, 2014. 399 s. ZDENĚK, Mikoláš. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku: Konkurenční dynamika a potenciál podnikání. Grada Publishing a.s., 2005. 65 s. MALLYA, Thaddeus. Základy strategického řízení a rozhodování. Grada Publishing a.s., 56 2007. 42 s. Elektronické zdroje A Brief History of Event Management: Event Planning Then and Now. Getlocalhop.com [online]. [cit. 2018-07-27]. dostupné z www: https://getlocalhop.com/blog/A-Brief-Historyof-Event-Management-Event-Planning-Then-and-Now/ KUMAR, Pawan. Experiential Marketing Today: The Evolution of Event Marketing. Medium.com [online]. [cit. 2018-04-27]. dostupné z www: https://medium.com/swlh/experiential-marketing-today-the-evolution-of-event-marketingc9b473f28eea FINAMORE, T. Michelle. Fashion Shows. Lovetoknow.com [online]; dostupné z www: https://fashion-history.lovetoknow.com/fashion-clothing-industry/fashion-shows Historie Footshopu. Footshop.cz [online] dostupné z www: https://about.footshop.com/o-footshopu/ SVOBODA, Jiří. Peter Hajduček: Nebýt Justina Biebera, Footshop by už nebyl. Loni jsme prodali boty za půl miliardy korun. Czechcrunch.com [online]. [cit. 2019-01-23]. dostupné z www: https://www.czechcrunch.cz/2019/01/peter-hajducek-nebyt-justina-biebera-footshop-byuz-nebyl-loni-jsme-prodali-boty-za-pul-miliardy-korun/ DE VERA, A.P. The Most Incredible Article About Streetwear You’ll Ever Read. Filthydripped.com [online]; [cit. 2016]. dostupné z www: http://filthydripped.com/the-most-incredible-article-about-streetwear-youll-ever-read/ BLOCK, Elinor. The History of Streetwear: From Stüssy to Vetements. Whowhatwear.co.uk [online]. [cit. 2017-10-27]. dostupné z www: https://www.whowhatwear.co.uk/streetwear/slide5 DRAHOKOUPIL, Michal. Příručka marketéra: Case study Footshop.cz – proč využít Dynamic Product Ads. Tyinternety.cz [online]. [2017-09-19]. dostupné z www: https://tyinternety.cz/prirucka-marketera/prirucka-marketera-case-study-footshop-cz-procvyuzit_dpa/ YELEVEL proměnil Footshop ve Vnitroblocku v multifunkční prostor. Neverdie.cz [online]. [cit. 2018-10-29]. dostupné z www: http://www.neverdie.cz/lifestyle/eyelevel-promenil-footshop-ve-vnitroblocku-vmultifunkcni-prostor/ MAJER, Matúš. Vo Footshope vznikne fascinujúca vernisáž graffiti a obrazov plných tehiel. 29 ročný umelec Filip je poriadne talentovaný. Refresher.sk [online]. [cit. 2019-03-21]. dostupné z www: https://refresher.cz/64049-Vo-Footshope-vznikne-fascinujuca-vernisazgraffiti-a-obrazov-plnych-tehiel-29rocny-umelec-Filip-je-poriadne-talentovany 57 MAJER, Matúš. Novučičký Hotel Kyjev už môžeš mať aj na tričku či mikine! Footshop sa spojil s autorom novej fasády a výsledkom je nezvyčajné oblečenie. Refresher.sk [online]; [cit. 2018-06-28]. dostupné z www: https://refresher.cz/55756-Novucicky-Hotel-Kyjev-uzmozes-mat-aj-na-tricku-ci-mikine-Footshop-sa-spojil-s-autorom-novej-fasady-avysledkom-je-nezvycajne-oblecenie#gallery Workshop. It-slovnik.cz [online]. dostupné z www: https://it-slovnik.cz/pojem/workshop HLAVA, Petr. Majiteľka Queensu Sime: Mrzí mě množství fakes, které potkávám na ulici (Rozhovor). Refresher.cz [online]. [cit. 2018-09-18]. dostupné z www: https://refresher.cz/21366-Majitelka-Queensu-Sime-Mrzi-me-mnozstvi-fakes-kterepotkavam-na-ulici-Rozhovor KOMOROWSKI, Matt. The New European Tigers. Publitas.com [online]. [cit. 2018-03]. dostupné z www: https://view.publitas.com/cluepr/the-new-european-tigers-report/page/1 Thestreets.sk [online]. dostupné z www: https://www.thestreets.sk/o-nas/ Freshlabels.cz [online]. dostupné z www: https://blog.freshlabels.cz/o-freshlabels Foot Locker otevřel v Praze třípatrovou prodejnu. Mediaguru.com [online]. [cit. 2017-09- 06]. dostupné z www: https://www.mediaguru.cz/clanky/2017/06/foot-locker-otevrel-v-praze-tripatrovouprodejnu/ Czso.cz [online]. dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/aktualni-populacni-vyvoj-v-kostce Czso.cz [online]. dostupné z: https://www.czso.cz/csu/czso/kolik_z_nas_pouziva_osobni_pocitac_a_internet E-shop a zákon: na co si dát pozor?. Shopsys.cz [online]. [cit. 2017-03-05]. dostupné z: https://www.shopsys.cz/e-shop-a-zakon-na-co-si-dat-pozor DOLEČEK, Marek. Úvod do problematiky GDPR, GDPR pro e-shopy. Businessinfo.cz [online]. [cit. 2018-06-26]. dostupné z: https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/uvod-do-gdpr-eshopy-ppbi111665.html#!&chapter=1 Kurzy.cz [online]. dostupné z: https://www.kurzy.cz/makroekonomika/nezamestnanost/ Čt24.cz [online]. dostupné z: https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/2472490-zivotni-uroven-ceska-se-bude-dalpriblizovat-k-zapadni-evrope-ministerstvo-financi 58 HDP 2019, vývoj HDP v ČR - 5 let. Kurzy.cz [online]. [cit. 2019-02-15]. dostupné z: https://www.kurzy.cz/makroekonomika/hdp/ Footshop.com [online]. dostupné z: https://about.footshop.com/footshop-mise-udrzitelnost/ Ostatné zdroje SERAZIO, Michael. Selling (Digital) Millennials: The Social Construction and Technological Bias of a Consumer Generation. Television & New Media. [cit. 2015]. Vol. 16 (7) 599–615 CONSTANTINIDES, E., FOUNTAIN, S.J. Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues. Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice. [2008]. 231- 244 s. HOLUBEC, Jiří, VESELÝ, Karel. Rap je nový rock’n’roll; ČILICHILLI. [ cit. 2019-04] |
Předběžná náplň práce |
Bakalárska práca s názvom „Event marketing v oblasti módy so zameraním na český
internetový obchod Footshop“ poskytuje analýzu marketingovej komunikácie vybranej spoločnosti, pričom vychádza z teoretických základov marketingu módnych značiek a event marketingu. Cieľom práce je najmä zmapovanie event marketingových aktivít Footshopu a komparácia s konkurenciou. Prvá časť práce je zameraná na vymedzenie potrebných pojmov z oblasti event marketingu, módy a podnikania na internete. Nasledujúca časť je zameraná na deskripciu spoločnosti, jej históriu, vymedzenie cieľovej skupiny a predstavenie produktov, ktoré Footshop predáva. V ďalšej časti práce poskytujem analýzu komunikačných nástrojov, ktoré spoločnosť Footshop používa, pričom event marketingu je venovaná samostatná kapitola. Pre dôkladné preskúmanie pozície Footshopu na trhu som vypracovala SWOT analýzu, SLEPTE analýzu a Portetovu analýzu piatich síl, ktoré približujú situáciu, v ktorej sa obchod nachádza, odhaľujú jeho konkurenčné výhody a zároveň poskytujú náhľad na možnosti zlepšenia. Na analýzy nadväzuje porovnanie Footshopu s vybranými konkurentmi zo segmentu obchodov zameraných na predaj streetwear módy a tenisiek. Na konci práca ponúka odporúčania pre zlepšenia a celkový prehľad analyzovaných informácií. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this bachelor thesis called "Event marketing in the fashion field with a focus on
the Czech online store Footshop" provides an analysis of marketing communication of a selected company, based on the theoretical foundations of fashion marketing and event marketing. The aim of this work is to map event marketing activities of Footshop and provide comparison with competitors. The first part of the thesis is focused on the definition of necessary terms from the fields of event marketing, fashion and online shops. The following section is focused on describing the company, its history, defining the target group and introducing products sold in Footshop. In the next part, I provide an analysis of the communication tools that Footshop uses, while a separate chapter is devoted to event marketing. For a thorough review of Footshop's position on the market, I have processed a SWOT analysis, SLEPTE analysis, and Porter's Five Forces analysis, which bring a close look on the position of the company on the market, reveal its competitive advantages, and provide insight into options for improvements. The analyses are followed by comparison of Footshop with selected competitors from the segment of streetwear fashion and sneakers. At the end, the thesis provides recommendations for improvement and an overview of the analysed information. |