Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou
Název práce v češtině: | Miskoncepce žáků základních škol při práci s tematickou mapou |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Elementary school pupils' misconceptions related to the thematic map use |
Klíčová slova: | miskoncepce, mapová dovednost, tematická mapa, základní vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | misconception, map skill, thematic map, elementary education |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem |
Datum přihlášení: | 27.06.2017 |
Datum zadání: | 12.10.2017 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2018 |
Oponenti: | RNDr. Tereza Cimová, Ph.D. |
Konzultanti: | doc. RNDr. Martin Hanus, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Cílem bakalářské práce je identifikovat časté mylné představy žáků druhého stupně základních škol o tematických mapách, které mohou ovlivnit jejich porozumění daným mapám a rovněž dovednost práce s nimi. K identifikaci mylných představ bude využito metody rozhovoru – fenomenografického interview, které je odborníky považováno za nejvhodnější metodu při výzkumu miskoncepcí žáků. V návaznosti na fenomenografické interview bude realizováno i dotazníkové šetření za účelem identifikace faktorů, které mohou ovlivňovat podobu a množství miskoncepcí u žáků jednotlivých tříd (např. četnost práce s tematickými mapami ve výuce, úroveň kartografických znalostí žáků). |