Příčiny a prevence záškoláctví u žáků druhého stupně základní školy
Název práce v češtině: | Příčiny a prevence záškoláctví u žáků druhého stupně základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Causes and prevention of the truancy at the second level of the elementary school |
Klíčová slova: | Záškoláctví|Povinná školní docházka|Legislativa|Příčiny záškoláctví|Rodina|Školní prostředí|Prevence |
Klíčová slova anglicky: | Truancy|Compulsory school attendance|Legislation|Causes of truancy|Family|School environment|Prevention |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 21.06.2017 |
Datum zadání: | 21.06.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 25.09.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2018 11:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Cílem bakalářské práce je analyzovat problematiku patologického jevu záškoláctví a zjistit hlavní příčiny dopouštění se záškoláctví žáků na druhém stupni sídlištní základní školy v Praze na Černém Mostě. V práci jsou uvedeny definice a klasifikace záškoláctví definované různými autory a dále také legislativa ČR ošetřující povinnou školní docházku. Podrobně jsou zde popsány příčiny, které k záškoláctví vedou a to jak v rodinném, tak školním prostředí. Zásadním momentem v otázce sociálně-patologických jevů je prevence, které se část práce také věnuje. V závěru práce je uvedeno několik kazuistik záškoláků základní školy v Praze na Černém Mostě. |
Seznam odborné literatury |
ELLIOTT, Julian a Maurice PLACE. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada, 2002. Psyché (Grada). ISBN 8024701820.
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Vyd. 4. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2014. ISBN 9788026207412. KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Přeložil Dagmar TOMKOVÁ. Praha: Portál, 2005. Pedagogická praxe. ISBN 8071789453. MARTÍNEK, Zdeněk. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2015. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024753096. JEDLIČKA, Richard a Jaroslav KOŤA. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže: aktuální problémy výchovy : [učební text pro posluchače filozofické fakulty Univerzity Karlovy]. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 8071845558. JEDLIČKA, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 8073120380. STANKOWSKI, Adam. Etopedie: úvod do resocializační pedagogiky. Ostrava: Ostravská univerzita, 2003. ISBN 80-7042-257-2. VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 8024610744. |