Formy hodnocení žáků na prvním stupni Montessori školy
Název práce v češtině: | Formy hodnocení žáků na prvním stupni Montessori školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Forms of Pupil Evaluation at Primary School Using Methods of Maria Montessori |
Klíčová slova: | Montessori vzdělávání, mladší školní věk, hodnocení a sebehodnocení, motivace, zpětná vazba |
Klíčová slova anglicky: | Montessori´s education, middle childhood, assessment and self-assessment, motivation, feedback |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Magdalena Richterová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.06.2017 |
Datum zadání: | 20.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 11.09.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.09.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I.fáze : Vymezit a formulovat cíl praktické části, zorientovat se v literatuře a informačních zdrojích, zpracovat doporučené prameny v teoretické části, navrhnout metody projektu BP.
II.fáze: realizovat projekt BP dle stanovených metod. III.fáze: analyzovat výsledky, interpretovat závěry a shrnout výstupy projektu BP, dokončit BP dle stanovených formálních požadavků. |
Seznam odborné literatury |
KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 1994. 109 s. ISBN 80-7041-972-5. RÝDL, Karel. Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Praha: Public History, 1999. 64 s. ISBN 80-902191-7. SCHIMUNEK, F. - P.: Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7 ŠEBESTOVÁ V., ŠARCOVÁ J. Maria Montessori aktuálně. Praha: Vyšší pedagogická škola a střední pedagogická škola a gymnázium v Praze 6 Evropská 33, 1996. 55 s. ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách: pravidla hry. Praha: Portál, 2007. 384 s. ISBN 978-80-7367-313-0. ZELINKOVÁ, Olga. Pomoz mi, abych to dokázal sám: Pedagogika Marie Montessoriové a její metody dnes. Praha: Portál, 1997. 107 s. ISBN 80-7178-071-5. ¨ |
Předběžná náplň práce |
Má charakter převážně empirické povahy, je založena na metodě kvantitativního, kvalitativního šetření. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se autorka zaměří na Montessori pedagogiku, způsoby hodnocení a v praktické části se zaměří právě na hodnocení ve výuce. |