Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vztah malby a fotografie. Imaginativní fotografie.
Název práce v češtině: Vztah malby a fotografie. Imaginativní fotografie.
Název v anglickém jazyce: Photigraphy and painting. Imaginative photography.
Klíčová slova: fotografie, malba, struktura, výtvarná výchova, vizuální kultura
Klíčová slova anglicky: Photography, painting, structure, art in education, visual culture
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.06.2017
Datum zadání: 27.06.2017
Datum a čas obhajoby: 31.05.2018 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 31.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Předmětem bakalářské práce je vztah malby a fotografie v souvislosti s asociačními technikami.
V teoretické části se zaměřte na vzájemné ovlivňování těchto dvou médií s využitím metod surrealistických, dadaistických nebo abstraktních. Věnujte se dostupné literatuře zabývající se médiem fotografie a jejím přesahům vztahujícím k malbě, zaměřte se také na tvůrce věnující se této problematice. Porovnejte svá výtvarná vyjádření z autorské části práce s pracemi dalších umělců, zabývajících se podobným způsobem tvorby či pro vás inspirativním přístupem.
V edukační části zpracujte dosažené poznatky z práce s imaginací žáků a jejich způsob práce s fotografií a jejími přesahy.
Seznam odborné literatury
BANKSY. Banksy: wall and piece. London: Random House, 2006. ISBN 1-84413-787-2.
BIRGUS, Vladimír a Jan MLČOCH. Česká fotografie 20. století. Praha: KANT, 2010. ISBN 978-80-7437-026-7.
CÍSAŘ, Karel, ed. Co je to fotografie?. Praha: Herrmann, 2004. ISBN 80-239-5169-6.
FOSTER, Hal, Rosalind E. KRAUSS, Yve-Alain BOIS, B. H. D. BUCHLOH a David JOSELIT. Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. Druhé, rozšířené vydání. Přeložil Josef HRDLIČKA, přeložil Irena ELLIS, přeložil Jitka SEDLÁČKOVÁ, přeložil Jana HLÁVKOVÁ. Praha: Slovart, 2015. ISBN 978-80-7391-975-7.
GOMBRICH, E.H.: Umění a iluze: Studie o psychologii obrazového znázorňování. - Odeon, Praha 1985.
GRYGAR, Š.: Konceptuální umění a fotografie, Akademie múzických umění v Praze, filmová a televizní fakulta, katedra fotografie, Praha 2004. ISBN 80-7331-014-7.
LÁB, Filip a Pavel TUREK. Fotografie po fotografii. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1617-9.
MEDKOVÁ, Emila, Karel SRP a Lenka BYDŽOVSKÁ. Emila Medková. Praha: KANT, 2001. ISBN 80-86217-50-7.
MUSILOVÁ, Helena, ed. Příliš mnoho zubů: české a slovenské umění šedesátých let ze sbírek Galerie Zlatá husa a Musea Kampa = Too many teeth : Czech and Slovak art of the sixties from the collections of the Zlatá Husa Gallery and Museum Kampa. Přeložil Jana BAUEROVÁ, přeložil Rosana MURCOTT. Praha: Jakub Sluka – Retro Gallery, 2017. ISBN 978-80-905877-8-6.
SILVERIO, R.: Postmoderni fotografie, Akademie múzických umění v Praze, 2007. ISBN 978-80-7331-083-7.
FOTOGRAF, časopis pro fotografii a vizuální kulturu, /fotografie a malba/, číslo 16/2010, vydal Fotograf07 o.s. ISSN 1213-9602.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zaměřuje na vztah médií malby a fotografie, a to zvláště v souvislosti s asociačními technikami. Teoretická část sleduje vztah těchto dvou médií především v linii surrealistických, dadaistických i abstraktních metod a jejich východisek k pojetí obrazu – technického i malířského.
Plán edukačních aktivit bude vycházet z objevování nových podnětů ve známém a každodenním prostředí, bude rozvíjet imaginativní polohu žáků i technické znalosti kresby či fotografických přístrojů.
V autorské části bude akcentována fotografie povrchů a struktur v kombinaci s malbou a kresbou. S časem, respektive s jeho destrukční stránkou, se zde bude nakládat konstruktivně, jako s náznakem prostoru pro představivost, průnikem diskurzů a kulturní paměti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelors work is focused at the intermedia relation between painting and photography, particularly within the perspective of techniques of association. Theoretical part analyses those two media, especially their surrealistic and dadaistic strategies, and their reflection of image itself. The plan of the educational activities will be based on discovering new perceptions in a familiar and everyday environment, will develop imaginative ability of students and also technical knowledge of painting or photographic instruments. In the practical part, the work will be focused mainly on photography. The emphasis will lay on depicting surfaces and structures combined with painting and drawing. A phenomenon of time, even in its destructive aspects, will be grasped constructively as a possible space of imagination, as an intersection of discourses and cultural memory.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK