Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Název práce v češtině: | Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Effective communication of primary school teachers with parents |
Klíčová slova: | komunikace s rodiči, rozhovor, efektivní komunikační strategie, škola a rodina, učitel a rodič |
Klíčová slova anglicky: | communication with parents, conversation, effective communication strategy, school and family, teacher and parent |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.06.2017 |
Datum zadání: | 12.06.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2019 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2019 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Petra Horská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoreticko-empirická práce. Kvalitatativní výzkum s využitím kazuistik. |
Seznam odborné literatury |
Čapek, R.: Učitel a rodič: Spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada 2013. ISBN 978-80-247-4640-1
MOTSCHNIG, Renate a Ladislav NYKL. Komunikace zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým. Přeložil Jana BÍLKOVÁ. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3612-9. HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1 HÁJKOVÁ, Eva. Rétorika pro pedagogy. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1990-0. SCHRANNER, Matthias. Umění vyjednávat a přesvědčit v obtížných situacích: strategie a taktiky pro složité případy. Přeložil Daniel HELEKAL. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3609-9 KUSÁ, Jana. Vybrané aspekty komunikační výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4776-6. |
Předběžná náplň práce |
Východiskem práce je situace začínajících učitelů 1.stupně, kteří se často obtížně vyrovnávají s nároky profese v oblasti práce s rodiči. Cílem práce je shromáždit na základě odborné literatury a zároveň reflektované zkušenosti vybraných zkušených učitelů efektivní komunikační strategie, jejichž znalost a dovednost může být důležitou prevencí problemů ve spolupráci mezi rodinou a školou. |