Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Název práce v češtině: Efektivní komunikace učitelů primární školy s rodiči žáků
Název v anglickém jazyce: Effective communication of primary school teachers with parents
Klíčová slova: komunikace s rodiči, rozhovor, efektivní komunikační strategie, škola a rodina, učitel a rodič
Klíčová slova anglicky: communication with parents, conversation, effective communication strategy, school and family, teacher and parent
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 05.06.2017
Datum zadání: 12.06.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo
Datum odevzdání elektronické podoby:11.07.2019
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: Mgr. Petra Horská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Teoreticko-empirická práce. Kvalitatativní výzkum s využitím kazuistik.
Seznam odborné literatury
Čapek, R.: Učitel a rodič: Spolupráce, třídní schůzka, komunikace. Praha: Grada 2013. ISBN 978-80-247-4640-1
MOTSCHNIG, Renate a Ladislav NYKL. Komunikace zaměřená na člověka: rozumět sobě i druhým. Přeložil Jana BÍLKOVÁ. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3612-9.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1
HÁJKOVÁ, Eva. Rétorika pro pedagogy. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-1990-0.
SCHRANNER, Matthias. Umění vyjednávat a přesvědčit v obtížných situacích: strategie a taktiky pro složité případy. Přeložil Daniel HELEKAL. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3609-9
KUSÁ, Jana. Vybrané aspekty komunikační výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4776-6.

Předběžná náplň práce
Východiskem práce je situace začínajících učitelů 1.stupně, kteří se často obtížně vyrovnávají s nároky profese v oblasti práce s rodiči. Cílem práce je shromáždit na základě odborné literatury a zároveň reflektované zkušenosti vybraných zkušených učitelů efektivní komunikační strategie, jejichž znalost a dovednost může být důležitou prevencí problemů ve spolupráci mezi rodinou a školou.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK