Zdravý životní styl a způsoby školního stravování žáků maloměstské základní školy
Název práce v češtině: | Zdravý životní styl a způsoby školního stravování žáků maloměstské základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Healthy lifestyle and eating the habits of students from a small-town elementary school |
Klíčová slova: | Životní styl, stravování, zdraví,výživa, základní škola |
Klíčová slova anglicky: | Lifestyle, catering, health, nutrition, elementary school |
Akademický rok vypsání: | 2014/2015 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | MUDr. Rostislav Čevela, Ph.D., MBA |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.02.2015 |
Datum zadání: | 06.02.2015 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2017 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | Ing. Bc. Alena Váchová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Základ práce tvoří průzkumné dotazníkové šetření, jejíž hlavním úkolem je zjistit a zanalyzovat životní styl žáků v oblastech výživy, pitného režimu, volnočasových a fyzických aktivit a samotné postoje žáků ke zdraví. Šetření bude probíhat na II. stupni maloměstské základní školy Mnichovice a pro porovnání dále v soukromé škole Magic Hill Říčany. |
Seznam odborné literatury |
PÍŤHA J., POLEDNE R. , Zdravá výživa pro každý
SVOBODOVÁ JARMILA, Zdravá škola včera a dnes STRNADELOVÁ VLADIMÍRA, ZERZÁN JAN , Radost ze zdravých dětí KŘIVOHLAVÝ JARO, Psychologie zdraví PAYNE JAN a kol., Kvalita života a zdraví Časopis „ Rodina a škola“ – vyd. Portál |
Předběžná náplň práce |
Práce je rozdělena do dvou částí a to do teoretické a praktické.
Teoretická část je zaměřena na obecné základy a definice zdravého životního stylu s ohledem na zkoumanou věkovou kategorii. Zásady správného sestavování jídelníčku pro školní jídelny a aktuální problémy ve školním stravování. Dále bude na teoretická část navazovat část praktická. Praktická část se bude dělit na dva oddíly. První oddíl má za úkol zmapovat a analyzovat s jakým životním stylem se setkávají děti nejen ve školním prostředí, ale i doma. Pomocí dotazníkového šetření budu zjišťovat například, zda děti navštěvují školní jídelnu popřípadě, zda jsou s ni spokojeni, jaká jídla k obědu upřednostňují, zda používají automaty s jídlem a pitím, fyzická aktivita ve škole tzn. tělesná výchova – zda žák hodiny navštěvuje/ nenavštěvuje, dále jejich volnočasové aktivity. Druhý oddíl bude zaměřen na představy a znalosti dětí z oblasti zdravého životního stylu. Zda žáci dokážou definovat, co samotný zdraví životní styl je. Dále zda dokážou rozlišit zdravé potraviny od nezdravých ( podle předložených příkladů). Jejich znalosti základních pojmů např. vitamíny, bio produkty, linie. |