Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Název práce v češtině: | Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Factors which influence children´s and adolescent´s motivation for playing musical instrument |
Klíčová slova: | motivace|hra na hudební nástroj|hudební vývoj |
Klíčová slova anglicky: | motivation|playing a musical instrument|musical development |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 22.05.2017 |
Datum zadání: | 22.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Vladěna Janoušková |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměřuje se na faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících a jejím cílem je zmapování těchto faktorů a jejich proměn v různých fázích vývoje dítěte až do dospívání. Literárně přehledová část se bude zabývat vybranými faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj na různých výkonnostních úrovních. Mezi důležité podmínky motivace ke hře na hudební nástroj řadíme působení učitele hudby, rodičů, sociálně-kulturního prostředí, věku studenta, pohlaví a osobnosti studenta. Návrh výzkumného projektu bude vypracován za účelem prozkoumání faktorů vedoucích k změně převažující vnější motivace ve vnitřní. Výzkum bude mít kvalitativní design a probíhat bude formou polostrukturovaných rozhovorů s dětmi a dospívajícími od šesti do dvaceti let, kteří navštěvují jak základní umělecké školy, tak specializované hudební školy a konzervatoře. |
Seznam odborné literatury |
Davidson, J., Howe, M., Moore, D., & Sloboda, J. (1996). The role of parental influences in the development of musical performance. British Journal of Developmental Psychology, 14 (4), 399-412. Gillernová, I. (2010). Edukační styly učitelů. Řízení školy: odborný měsíčník pro ředitele škol. Praha: ASPI Publishing, 10(10), 30-36. Hodges, D., & Sebald, D. (2011). Music in the human experience: an introduction to music psychology. New York, NY: Routledge. Komárek T. (2013). Intrinsická motivace a prožitek flow u žáků základní umělecké školy (Rigorózní práce, Univezita Karlova, Praha). Stenberg R. J., & Williams, W. M. (2002). Educational psychology. Boston: Allyn and Bacon. |