Stresory při vzdělávání
Název práce v češtině: | Stresory při vzdělávání |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Stressors in education |
Klíčová slova: | školní stresory|školní zátěž|školní klima|interakční stresory|tlak na výkon |
Klíčová slova anglicky: | school stressors|academic stressors|school climate|interactive stressors|pressure on academic performance |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Václav Mertin |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.05.2017 |
Datum zadání: | 11.05.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 16.05.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2018 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2018 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
V posledních letech již není pokládáno za samozřejmost, že období dětství a dospívání jsou obdobími bezstarostnými. Svůj podíl na tom mohou mít i vzrůstající nároky na jedince ve školním prostředí. Bakalářská práce by měla zejména na základě zahraničních výzkumů poukázat na faktory, které u vzdělávajících se vyvolávají stresové reakce. Dlouhodobá psychická zátěž může mít na edukující se osoby negativní vliv zdravotní i psychologický nedisponují-li vhodnými copingovými strategiemi. Cílem navrhovaného výzkumu je prostřednictvím kvalitativní a kvantitativní metodologie zjistit, jaké elementy vzdělávání považují studenti za stresující a jaké strategie používají k redukci stresové reakce. |
Seznam odborné literatury |
Buchwald, P. (2013). Stres ve škole a jak ho zvládnout. Brno: Edika. Elliott, J., & Place, M. (2002). Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada. Galloway, M., Pope, D., & Osberg, J. (2007). Stressed-Out Students-SOS: Youth Perspectives on Changing School Climates. International Handbook of Student Experience in Elementary and Secondary School 81(4), 490-510. Grant, K. E., Compas, B. E., Thurm, A. E., McMahon, S. D., & Gipson, P. Y. (2004). Stressors and Child and Adolescent Psychopathology: Measurement Issues and Prospective Effects. Journal Of Clinical Child & Adolescent Psychology, 33(2), 412-425. Jochman, J. C., Cheadle, J. E., & Goosby, B. J. (2016). Do adolescent risk behaviors mediate health and school bullying? Testing the stress process and general strain frameworks. Social Science Research. Scrimin, S., Moscardino, U., Altoè, G., & Mason, L. (2016). Effects of Perceived School Well-Being and Negative Emotionality on Students' Attentional Bias for Academic Stressors. British Journal Of Educational Psychology, 86(2), 278-295. Torsheim, T., & Wold, B. (2001). School-related stress, support, and subjective health complaints among early adolescents: A multilevel approach. Journal Of Adolescence, 24(6), 701-713. |