Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 392)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Český kubismus a jeho edukační možnosti v galerijním a školním prostředí
Název práce v češtině: Český kubismus a jeho edukační možnosti v galerijním a školním prostředí
Název v anglickém jazyce: Czech Cubism: Its Educational Potentialities for Gallery and School
Klíčová slova: Český kubismus, architektura, užité umění, Dům U Černé Matky Boží, edukace, vzdělávací program
Klíčová slova anglicky: Czech Cubism, architecture, applied arts, House at the Black Madonna, education, education programme
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 09.05.2017
Datum zadání: 09.05.2017
Datum a čas obhajoby: 14.01.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R325A, 325A, posluchárna VV, 3. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:07.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 14.01.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. ak. mal. Ivan Špirk
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude orientovaná na fenomén českého kubismu v návaznosti na expozici kubismu Uměleckoprůmyslového muzea v domě U Černé Matky Boží. Její cílem je zprostředkovat jedinečnost tohoto období žákům a studentům základních i středních škol a zjistit modality edukačních přístupů pro různé věkové skupiny. Navrhněte a ověřte edukační program, který bude sloužit jako prostředek pro představení expozice a následně i kubistické architektury, a zároveň bude i výzkumným nástrojem reflexivní praxe.

Práce je zaměřená na představení kvalit naší kulturní tradice a výtvarné originality, která nemá ve světovém měřítku obdoby a na mapování možností didaktických znalostí obsahu ve VV.
Seznam odborné literatury
FULKOVÁ, Marie, Lucie HAJDUŠKOVÁ a Vladimíra SEHNALÍKOVÁ. Galerijní a muzejní edukace 1. Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2011. ISBN 978-80-7290-535-5.

HAZUKOVÁ, Helena a ŠAMŠULA, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy I. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7.

HORÁČEK, Radek. Galerijní animace a zprostředkování umění. Brno: CERM, 1998. ISBN 80-7204-084-7

JURSOVÁ, Tereza. Diskursivní prostor mezi galerií a školou. Diplomová práce PedF UK, Praha 2011.

LAMAČ, Miroslav. Myšlenky moderních malířů. 4. přeprac. vyd. Praha: Odeon, 1989. ISBN 80-207-0087-0.

LUKEŠ, Zdeněk. [10 století architektury. 6], Architektura 20. století. Praha: Správa Pražského hradu, 2001. ISBN 80-86161-40-4.

PECHAR, Josef a URLICH, Petr. Programy české architektury. Praha: Odeon, 1981.

PELÁNOVÁ, Anita. Výtvarné avantgardy 20. století: 1900–1945. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1783-1.

SLAVÍK, Jan. Didaktika výtvarné výchovy III. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-7066-268-9.

VEVERKA, Přemysl et al. Slavné pražské vily. 3. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Foibos, 2007. ISBN 978-80-87073-01-8.

VLČEK, Tomáš, Jiří ŠVESTKA a Pavel LIŠKA. Český kubismus 1909-1925: malířství, sochařství, architektura, design. Praha: i3 CZ & Modernista, 2006. ISBN 80-239-6658-8.

VLČKOVÁ, Lucie. Český kubismus: průvodce expozicí Uměleckoprůmyslového musea v Praze. Praha: Uměleckoprůmyslové museum, 2015, ISBN 978-80-7101-149-1.

Předběžná náplň práce
Rešerše literatury, mapování kulturního fenoménu český kubismus v kontextech, výzkumný návrh pro galerii a školu (rozdílné přístupy). Sběr základních materiálů z terénního výzkumu: dětské slovní komentáře, komunikace, učitelské komentáře, srovnávací soubory dětských reakcí na artefakty a prostředí, a následných výtvarných prací.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Literature review, mapping cultural phenomenon of Czech Cubism in contexts, research desing for gallery and school (different dispositifs), collecting primary materials of field research: children´s verbatims, teachers´comments, comparative sets of children´s responses and art works.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK