Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině
Název práce v češtině: | Podpora prosociálního chování u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a s problémovým chováním ve školní družině |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Support of prosocial behaviour of children with special needs and behavioural problems at afterschool clubs |
Klíčová slova: | prosociální chování, altruismus, školní družina, vychovatel, žák, problémové chování, speciální vzdělávací potřeby, dítě s postižením, kázeň |
Klíčová slova anglicky: | prosocial behaviour, altruism, afterchool club, educator, pupil, problem behaviour, special needs, discipline |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 04.05.2017 |
Datum zadání: | 09.12.2018 |
Datum a čas obhajoby: | 08.01.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.12.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.01.2019 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
I. Studující vyhledá a zpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Zpracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice.
II. Studující navrhne a realizuje empirické šetření, vypracuje popis výzkumné metodologie. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. III. Všechny zásadní kroky studující průběžně konzultuje s vedoucím práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana 8/2015 a Přílohy č. 1 k tomuto opatření |
Seznam odborné literatury |
BENDL, Stanislav. Školní kázeň v teorii a praxi: učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2.
NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Praha: Academia, 1999. ISBN 8020006907. SVOBODOVÁ, Eva. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, c2007. Nahlížet - nacházet. ISBN 978-80-86307-39-8. VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. V Praze: Karolinum, 2005. ISBN 978-80-246-0956-0. ZÁŠKODNÁ, Helena a Zdeněk MLČÁK. Osobnostní aspekty prosociálního chování a empatie. Praha: Triton, 2009. ISBN 978-80-7387-306-6. |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá problematikou výchovy dětí se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině, zaměřuje se přitom na vzájemnou pomoc a vznik prosociálního chování. Popisuje stručně historii vzniku škol a družin pro děti s handicapem a prosociální chování podle psychologických a sociologických výzkumů. Zkoumá také prostředí a děti jedné školy pro děti s SVP a zejména školní družinu při této škole. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with the issue of education of children with special needs in the after school childcare, focusing on helping behavior and the emergence of prosocial behavior. It briefly describes the history of the establishment of schools and associations for children with disabilities and prosocial behavior according to psychological and sociological research. It also examines the environment and the children of one school for children with special needs and, in particular, an after school childcare unit at that school. |