Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití v mateřské škole
Název práce v češtině: Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití v mateřské škole
Název v anglickém jazyce: Illustration in the present children's book and the possibilities of its use in kindergarten
Klíčová slova: ilustrace, literatura pro děti předškolního věku, nakladatelství kvalitních dětských knih, práce s ilustrací v mateřské škole
Klíčová slova anglicky: illustration, preschool children literature, publishing house, work with illustration in kindergarten
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.04.2017
Datum zadání: 29.04.2017
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:19.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: PhDr. Mgr. Martin Reissner, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka se ve své práci zaměří na současnou ilustraci v knihách pro děti předškolního věku a možnosti jejího využití v edukačních procesech.
V teoretické části se autorka bude věnovat tématům vztahujícím se k diplomové práci: ocenění za kvalitní dětskou knihu, současná nakladatelství knih pro děti, práce s knihou v mateřské škole, práce s ilustrací v mateřské škole, RWCT
V empirické části autorka autorka navrhne práce s ilustrací v mateřské škole (knihy kvalitních nakladatelství, návrhy práce s ilustrací - práce s klíčovými obrázky, ustálenými prvky apod.), bude je realizovat a reflektovat.
Seznam odborné literatury
GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.

HOMOLOVÁ, Kateřina. Čtenářská propedeutika. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4.

HOLEŠOVSKÝ, František. Ilustrace pro děti. Praha, 1977.

LISCINSKY, Camille, ŠAFRÁNKOVÁ, Kateřina, ed. Čteme s porozuměním každý den: 1. třída. V nakl. Šafrán 1. vyd. Ilustroval Ann IOSA. Dobříš: Šafrán, 2014. ISBN 978-80-905605-2-9.

LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. 1. vyd. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.

PETERKA, Josef. Teorie literatury pro učitele. 3. vyd. Jíloviště: Mercury Music, 2007. ISBN 978-80-239-9284-7.

REISSNER, Martin. Ilustrace. Brno: Moravské zemské muzeum, 2015.

STEHLÍKOVÁ, Blanka. Cesty české ilustrace v knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1984.

STREIT, Jakob. Proč děti potřebují pohádky. 1. vyd. V Praze: Baltazar, 1992. ISBN 80-900307-4-2.

TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0.

TRÁVNÍČEK, Jiří. Vyprávěj mi něco... (Jak si děti osvojují příběhy). Příbram, Pistorius & Olšanská, 2007.

Kritické listy, Kritická gramotnost
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK