Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití v mateřské škole
Název práce v češtině: | Ilustrace v současné dětské knize a možnosti jejího využití v mateřské škole |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Illustration in the present children's book and the possibilities of its use in kindergarten |
Klíčová slova: | ilustrace, literatura pro děti předškolního věku, nakladatelství kvalitních dětských knih, práce s ilustrací v mateřské škole |
Klíčová slova anglicky: | illustration, preschool children literature, publishing house, work with illustration in kindergarten |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 29.04.2017 |
Datum zadání: | 29.04.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Martin Reissner, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Autorka se ve své práci zaměří na současnou ilustraci v knihách pro děti předškolního věku a možnosti jejího využití v edukačních procesech.
V teoretické části se autorka bude věnovat tématům vztahujícím se k diplomové práci: ocenění za kvalitní dětskou knihu, současná nakladatelství knih pro děti, práce s knihou v mateřské škole, práce s ilustrací v mateřské škole, RWCT V empirické části autorka autorka navrhne práce s ilustrací v mateřské škole (knihy kvalitních nakladatelství, návrhy práce s ilustrací - práce s klíčovými obrázky, ustálenými prvky apod.), bude je realizovat a reflektovat. |
Seznam odborné literatury |
GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.
HOMOLOVÁ, Kateřina. Čtenářská propedeutika. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4. HOLEŠOVSKÝ, František. Ilustrace pro děti. Praha, 1977. LISCINSKY, Camille, ŠAFRÁNKOVÁ, Kateřina, ed. Čteme s porozuměním každý den: 1. třída. V nakl. Šafrán 1. vyd. Ilustroval Ann IOSA. Dobříš: Šafrán, 2014. ISBN 978-80-905605-2-9. LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. 1. vyd. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8. PETERKA, Josef. Teorie literatury pro učitele. 3. vyd. Jíloviště: Mercury Music, 2007. ISBN 978-80-239-9284-7. REISSNER, Martin. Ilustrace. Brno: Moravské zemské muzeum, 2015. STEHLÍKOVÁ, Blanka. Cesty české ilustrace v knize pro děti a mládež. Praha: Albatros, 1984. STREIT, Jakob. Proč děti potřebují pohádky. 1. vyd. V Praze: Baltazar, 1992. ISBN 80-900307-4-2. TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0. TRÁVNÍČEK, Jiří. Vyprávěj mi něco... (Jak si děti osvojují příběhy). Příbram, Pistorius & Olšanská, 2007. Kritické listy, Kritická gramotnost |