Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Třídní učitel na 2. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Třídní učitel na 2. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Class teacher to 2. grade of elementary school
Klíčová slova: : třídní učitel, základní škola, kompetence, povinnosti, kolektiv
Klíčová slova anglicky: class teacher, elementary school, competence, responsibility,group
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.04.2017
Datum zadání: 25.04.2017
Datum a čas obhajoby: 23.05.2018 13:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:12.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Zdůvodnění výběru tématu
Jako začínající třídní učitelka na 2. stupni ZŠ bych tuto práci ráda využila k objasnění si některých nejasností a ke zkvalitnění výkonu této funkce.

2. Formulace problému, který bude v práci řešen:
Povinnosti a pravomoce třídního učitele, způsoby vedení třídního kolektivu, kontakt s rodiči. Přínosy a úskalí funkce třídního učitele/učitelky.

3. Cíl práce:
Cílem práce je přehledně popsat kompetence, povinnosti a pravomoce třídního učitele na 2. stupni ZŠ. Jeho spolupráci s rodiči žáků a popsat možné způsoby vedení kolektivu třídy. Dále pak v praktické části shromáždit zkušenost z praxe od třídních učitelů.

4. Charakteristika metod:
Práce s empirickým charakterem
Interwiew (polostrukturované)

Seznam odborné literatury
Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. ISBN 978-80-87553-39-8.
BRÉDA, Jiří, Robert ČAPEK, Eva DANDOVÁ a Jitka KENDÍKOVÁ. Třídní učitel jako kouč. Praha: Raabe - Společnost pro kvalitní vzdělávání, 2017. ISBN 978-80-7496-293-6.
ČAPEK, Robert, Marek LAUERMANN, Irena PŘÍKAZSKÁ, Miroslav VOSMIK a Jan VYHNÁLEK. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. Praha: Raabe - Společnost pro kvalitní vzdělávání, 2017. ISBN 978-80-7496-295-0.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
Předběžná náplň práce
Objasnění funkce třídního učitele na 2. stupni základní školy. Vymezení povinností a práv třídního učitele, možné způsoby vedení třídního kolektivu. Dále pak vymezení pravidel kontaktu s rodiči žáků. V praktické části se zaměřím na konkrétní zkušenosti a možné klady a zápory funkce třídního učitele/učitelky u praktikujících třídních učitelů/ učitelek.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK