Třídní učitel na 2. stupni ZŠ
Název práce v češtině: | Třídní učitel na 2. stupni ZŠ |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Class teacher to 2. grade of elementary school |
Klíčová slova: | : třídní učitel, základní škola, kompetence, povinnosti, kolektiv |
Klíčová slova anglicky: | class teacher, elementary school, competence, responsibility,group |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jarmila Mojžíšová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 21.04.2017 |
Datum zadání: | 25.04.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Zdůvodnění výběru tématu
Jako začínající třídní učitelka na 2. stupni ZŠ bych tuto práci ráda využila k objasnění si některých nejasností a ke zkvalitnění výkonu této funkce. 2. Formulace problému, který bude v práci řešen: Povinnosti a pravomoce třídního učitele, způsoby vedení třídního kolektivu, kontakt s rodiči. Přínosy a úskalí funkce třídního učitele/učitelky. 3. Cíl práce: Cílem práce je přehledně popsat kompetence, povinnosti a pravomoce třídního učitele na 2. stupni ZŠ. Jeho spolupráci s rodiči žáků a popsat možné způsoby vedení kolektivu třídy. Dále pak v praktické části shromáždit zkušenost z praxe od třídních učitelů. 4. Charakteristika metod: Práce s empirickým charakterem Interwiew (polostrukturované) |
Seznam odborné literatury |
Jak být dobrý učitel: [tipy a náměty pro třídní učitele]. Praha: Raabe, c2012. ISBN 978-80-87553-39-8.
BRÉDA, Jiří, Robert ČAPEK, Eva DANDOVÁ a Jitka KENDÍKOVÁ. Třídní učitel jako kouč. Praha: Raabe - Společnost pro kvalitní vzdělávání, 2017. ISBN 978-80-7496-293-6. ČAPEK, Robert, Marek LAUERMANN, Irena PŘÍKAZSKÁ, Miroslav VOSMIK a Jan VYHNÁLEK. Jak budovat dobrý vztah s rodiči žáků. Praha: Raabe - Společnost pro kvalitní vzdělávání, 2017. ISBN 978-80-7496-295-0. ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál (vydavatelství), 2007. ISBN 978-80-7367-273-7. |
Předběžná náplň práce |
Objasnění funkce třídního učitele na 2. stupni základní školy. Vymezení povinností a práv třídního učitele, možné způsoby vedení třídního kolektivu. Dále pak vymezení pravidel kontaktu s rodiči žáků. V praktické části se zaměřím na konkrétní zkušenosti a možné klady a zápory funkce třídního učitele/učitelky u praktikujících třídních učitelů/ učitelek. |