Hodnocení environmentálních postojů pomocí testu implicitních asociací
Název práce v češtině: | Hodnocení environmentálních postojů pomocí testu implicitních asociací |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evalution of environmental attitudes through the test of implicit associations |
Klíčová slova: | environmentální, ekologie, výchova, test implicitních asociací, postoje, asociace, životní prostředí |
Klíčová slova anglicky: | environmental, environment, ecology, education, test of implicit, associations, attitudes |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 20.11.2016 |
Datum zadání: | 20.11.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 12.09.2017 08:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R307, 307, biologie, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 13.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 12.09.2017 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. et doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Student se seznámí s opatřením děkana PedF k psaní BP včetně toho, jak má vypadat struktura práce. Na těchto stránkách jsou veškeré informace (minimální počet stran apod.).
Student bude jednou měsíčně informovat vedoucího práce o postupu rešeršní práce (popř. a výzkumu). Kontakt bude iniciovat sám. Student bude s vedoucím konzultovat a práci vedoucímu odevzdá včas před obhajobou, aby ji vedoucí mohl pročíst a opravit. |
Seznam odborné literatury |
MÁCHAL, Aleš. Průvodce praktickou ekologickou výchovou. Brno:Rezekvitek, 2007.
ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: Od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007. HORKÁ, Hana. Výchova pro 21. století. Brno: Paido, 2000 KRAJHANZL, S. Ekopsychologie a ekologické chování. Praha. 2008. KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: ManaCon, 1996. ZELENKA, J., ŠTEJFA, J. Environmentální a ekologický slovník cizích pojmů. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999. |
Předběžná náplň práce |
Cíle práce
1. seznámení se základním pojmoslovím 2. vytvoření a aplikování (použití) testu implicitních asociací na žáky zš 3. vyhodnocení míry ekologického chování z výsledků testu 4. diferenciace postojů (zjištění postojů) k životnímu prostředí 5. efektivita testu implicitních asociací formou swat analýzy Obsah Úvod TEORETICKÁ ČÁST 1. Teorie environmentální výchovy 1.1 Základní pojmosloví 1.2 ekologická x environmentální výchova 1.3 EVVO u nás 1.4 Inovativní pedagogické metody 2. Způsoby zjišťování vlivů EVVO 2.1 Ekocentra a jejich ekologické programy 2.2 Ekologie jako průřezové téma na zš 2.3 Faktor rodina 2.4 Test implicitních asociací 2.4.1 základní charakteristika TIA 2.4.2 typy TIA 2.4.3 možnosti využití TIA PRAKTICKÁ ČÁST 3. Vytvoření TIA pro hodnocení účinnosti environmentální výchovy 3.1 Použití a aplikace TIA 3.2 dotazník jako součást TIA 3.3 vyhodnocení výsledků TIA 3.3.1 zjištění míry ekologického chování 3.3.2 diferenciace postojů k žp 3.2 SWAT analýza k TIA ZÁVĚR |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Goals
1. Introduction to basic terminology 2. Creating and applying (using) a test of implicit associations to pupils 3. Evaluating the degree of ecological behavior from test results 4. Differentiation of attitudes towards the environment 5. Effectiveness of the implicit association test in the form of swat analysis Content Introduction THE THEORETICAL PART 1. The theory of environmental education 1.1 Basic terminology 1.2 ecological x environmental education 1.3 EE in Czech republic 1.4 Innovative pedagogical methods 2. Methods for determining the effects of an EE 2.1 Ekocentra and their ecological programs 2.2 Ecology as a cross-curricular theme in basic schools 2.3 Factor family 2.4 Test of implicit associations 2.4.1 Basic characteristics of TIA 2.4.2 TIA types 2.4.3 TIA utilization possibilities PRACTICAL PART 3. Creating a TIA to evaluate the effectiveness of environmental education 3.1 Use and application of TIA 3.2 questionnaire as part of TIA 3.3 Evaluation of TIA results 3.3.1. Finding the degree of ecological behavior 3.3.2 Differentiation of attitudes towards environment 3.2 SWAT analysis for TIA CONCLUSION |