Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi
Název práce v češtině: | Metody konstrukcí lineární perspektivy a její využití v praxi |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Geometric Constructions of Linear Perspective and its Application in Practice |
Klíčová slova: | perspektiva, optický klam, Amesova místnost |
Klíčová slova anglicky: | perspective, optical illusion, Ames room |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky matematiky (32-KDM) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Petra Surynková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.03.2017 |
Datum zadání: | 28.03.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 04.04.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2018 08:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 11.05.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 11.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2018 |
Oponenti: | PhDr. Alena Šarounová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Seznamte se s metodami konstrukcí obrazů v lineární perspektivě, jak je pojednáno v základní literatuře např. v [2]. Sestavte soubor řešených příkladů na zobrazování prostorových situací v lineární perspektivě různými technikami. Využijte moderních modelovacích počítačových softwarů. Ve svém studiu se zaměřte rovněž na historický vývoj zobrazování prostorových objektů a využití lineární perspektivy v praktických oblastech např. - perspektivní klamy, divadelní kulisy, reklama. Diskutujte možnosti výuky lineární perspektivy na střední škole. |
Seznam odborné literatury |
[1] A. Cole: Perspektiva, Dorling Kindersley, 1992.
[2] K. Drábek, F. Harant, O. Setzer: Deskriptivní geometrie II. SNTL, 1979. [3] P. Surynková: Recent Advances in the Application of 3D Geometric Modeling Software with Focus on Linear Perspective, University of Bari Aldo Moro, 2013. [4] Š. Voráčová a kol.: Atlas geometrie, Academia, 2012. [5] moderní 3D modelovací softwary, internetové zdroje, učebnice deskriptivní geometrie, články v časopisech, skripty technicky zaměřených vysokých škol |