skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
08.03.2017
Datum zadání:
08.03.2017
Datum a čas obhajoby:
16.06.2020 08:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
21.04.2020
Datum proběhlé obhajoby:
16.06.2020
Předmět:
Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti:
PhDr. Eva Mrkosová, CSc.
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (zdravotní gramotnost, podpora zdraví v kurikulu, přístupy k žákům s SVP). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření (projektování a realizace výchovy ke zdraví na vybraných školách). Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Následně navrhne edukativní projekt a ověří jej v praxi.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana č. 8/2015
Seznam odborné literatury
MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D. a kol. Výchova ke zdraví. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2715-8.
HAVLÍNOVÁ, M., KOPŘIVA, P. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-059-3.
BARTOŃOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno : Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-198-8.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se bude zabývat výchovou ke zdraví u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole. Práce se zaměří na žáky prvního stupně základní školy. Teoretické části definují pojem zdraví, determinanty zdraví, charakterizují výchovu ke zdraví jako předmět, který je součástí kurikula základní školy. Pozornost bude zaměřena na charakteristiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), na způsob jejich vzdělávání a na možnosti podpory v rámci vzdělávacího procesu. Jednotlivé skupiny žáků se SVP budou představeny z hlediska jejich potřeb ve vzdělání. Výzkumná část přinese odpovědi na otázky o způsobu zapojení žáků se SVP do předmětů výchovy ke zdraví na konkrétní škole, bude použita metoda kvalitativního výzkumu provedeného formou strukturovaných rozhovorů. Výstupem práce bude projekt pro oblast výchovy ke zdraví.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thessis will deal with the health education by the pupils with special educational needs on the primary school. This work will based on the pupils of the first grade of the primary school. The theoretical parts will give the defination of the health, of the determiners of the health, they will describe the health education as the subjekt, which is the part of the school curriculum. The attention will based on the charakterization of the pupils with special educational needs, on the way of they education and the opportunities in support of educational process. The groupes of the pupils with educational needs will be describe in the way of they educational needs. Research part will give the answers of the questions about the way of connection of the pupils with special educational needs to the subjekt health education, it will be used the method of the qualitative research made by the structured interview. The result will be the project for the part in health education.