Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Metodika práce v multisenzorické místnosti Snoezelen
Název práce v češtině: Metodika práce v multisenzorické místnosti Snoezelen
Název v anglickém jazyce: Methodics of work in multisensoric room Snoezelen
Klíčová slova: Snoezelen, multisenzorické prostředí, mentální postižení, porucha autistického spektra, změna emočního ladění, soustředění
Klíčová slova anglicky: Snoezelen, multisensory environment, mental disabilities, autism spectrum disorder, change of emotional tuning, concentration
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Pavlína Šumníková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 15.02.2017
Datum zadání: 15.02.2017
Datum a čas obhajoby: 01.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 01.06.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Teoretická část se věnuje hnutí Snoezlen, jeho historii a filozofii. Popisuje význam edukace žáků se středně těžkým a těžkým mentálním postižením a pro žáky s poruchou autistického spektra v multisenzorickém prostředí. Seznamuje se způsobem stimulace jednotlivých smyslů a vhodnými pomůckami, které je možno ke stimulaci využít a zároveň popisuje, na jakých principech vzniká stavba výukové hodiny. Výzkumná část zkoumá vliv terapie Snoezelen na žáky s mentálním postižením, poruchami autistického spektra a kombinovanými vadami. Sleduje změny v emočním ladění během terapie a po jejím skončení, zároveň vliv na úroveň soustředění.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The theoretical part is dedicated to the Snoezlen movement, its history and philosophy. It describes the importance of educating pupils with moderate and severe mental disabilities and pupils with autism spectrum disorder in a multisensory environment. It introduces the way of stimulating the individual senses and the appropriate aids that can be used to stimulate, and at the same time describes the principles on which the teaching lessons are built. The research part examines the effect of Snoezelen therapy on pupils with mental disabilities, autistic spectrum disorder and combined defects. It monitors changes in emotional tuning during and after therapy, while also affecting concentration levels.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK