Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prolínání mediálního a marketingového obsahu na příkladu společnosti Ambiente
Název práce v češtině: Prolínání mediálního a marketingového obsahu na příkladu společnosti Ambiente
Název v anglickém jazyce: Blending of media and marketing content on the example of Ambiente Restaurants company
Klíčová slova: obsahový marketing, žurnalistické žánry, lifestyle, gastronomie, foodie, Ambiente Restaurants
Klíčová slova anglicky: content marketing, journalistic genres, lifestyle, gastronomy, foodie, Ambiente Restaurants
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. MgA. Filip Láb, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 13.02.2017
Datum zadání: 13.02.2017
Datum a čas obhajoby: 26.06.2018 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H011, Hollar - místn. č. 011
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2018
Oponenti: doc. PhDr. Jan Halada, CSc.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-802-4637-525.

HAN, Jiawei, Micheline KAMBER a Jian PEI. Data mining: concepts and techniques. 3rd ed. Haryana, India ; Burlington, MA: Elsevier, 2012. ISBN 978-938-0931-913.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-80-7367-683-4., str. 91

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-485-4.

LISTER, Martin. New media: a critical introduction. 1st publ. London: Routledge, 2003. ISBN 978-0-415-43161-3.

MAŘÍKOVÁ, Hana, Miloslav PETRUSEK a Alena VODÁKOVÁ. Velký sociologický slovník: II. svazek, P-Ž. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-310-5.

MCCRACKEN, Ellen. Decoding women's magazines: from Mademoiselle to Ms. Transferred to digital print. Basingstoke [u.a.]: MacMillan Pr, 1993. ISBN 978-033-3535-905.

MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. 4., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-574-5.

MCQUAIL, Denis. Žurnalistika a společnost. Přeložil Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, přeložil Roman HÁJEK, přeložil Marta CHROMÁ. V Praze: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2016. ISBN 9788024630939.

OSVALDOVÁ, Barbora; HALADA, Jan. Praktická encyklopedie žurnalistiky. Ilustrace Jaroslav Slanec (autor obálky). [s.l.]: Libri, 1999. 256 s. ISBN 80-85983-76-1.

PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.

PETRO, Jozef. Problematická slova v angličtině. Jindřichův Hradec: HALLOENGLISH.CZ, 2013. 203 s. ISBN 978-80-87951-01-9.

PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. Brno: Computer Press, 2014, s. 18. ISBN 978-80-251-4152-6.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014, 539 s., Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.

The American Heritage dictionary of the English language. 4th ed. [updated]. Boston: Houghton Mifflin, c2006. ISBN 978-0-395-82517-4..

Elektronické články

BOYD, danah m. a Nicole B. ELLISON. Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication [online]. 2007, 13(1), 210-230 [cit. 2018-05-06]. DOI: 10.1111/j.1083-6101.2007.00393.x. ISSN 10836101. Dostupné z: https://academic.oup.com/jcmc/article/13/1/210-230/4583062

CARMAN, Tim. The mysterious demise of Lucky Peach magazine and its uncertain future. The Washington Post [online]. [cit. 2018-05-06]. Dostupné z: https://www.washingtonpost.com/news/food/wp/2017/03/16/the-mysterious-demise-of-lucky-peach-magazine-and-its-uncertain-future/?noredirect=on&utm_term=.45635f9a0408

CONSTINE, Josh. Facebook now has 2 billion monthly users… and responsibility. TechCrunch [online]. 2017 [cit. 2018-05-06]. Dostupné z: https://techcrunch.com/2017/06/27/facebook-2-billion-users/

CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing: strategy, implementation and practice. 5th ed. Harlow [etc.]: Pearson, 2012. ISBN 978-027-3746-102.

JIRÁK, Jan. Komercionalizace médií a tradic. RVP [online]. 9. 9. 2005 [cit. 2018-05-08]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/s/P/281/KOMERCIONALIZACE-MEDII-A-TRADIC.html/

MAYYASI, Alex. Why Does a Tire Company Publish the Michelin Guide?. PRICENOMICS: 2016 [online]. [cit. 2018-05-06]. Dostupné z: Why Does a Tire Company Publish the Michelin Guide?

RUSLI, Evelyn. Facebook Buys Instagram for $1 Billion. The New York Times [online]. 2012 [cit. 2018-05-06]. Dostupné z: https://dealbook.nytimes.com/2012/04/09/facebook-buys-instagram-for-1-billion/

SPAARGAREN, G. a B. VANVLIET. Culture, Quality of Life, Globalization and Beyond [online]. , 50–75 [cit. 2018-04-07]. Dostupné z: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042812031497

SPARKS, Jesse. How Much Is Your ‘Lucky Peach’ Set Worth?. Eater [online]. [cit. 2018-05-06]. Dostupné z: https://www.eater.com/2017/9/22/16333076/lucky-peach-issue-collection-cost

You can now post full-size landscape and portrait photos on Instagram [online]. [cit. 2018-02-7]. Dostupné z: https://www.theverge.com/2015/8/27/9212523/instagram-full-size-photos-portrait-landscape
Předběžná náplň práce
Tato diplomová práce se zabývá prolínáním žurnalistického a marketingového obsahu na příkladu společnosti Ambiente Restaurants, konkrétně jejího firemního blogu Jídlo a radost, který v roce 2015 vznikl primárně k propagačním účelům.

Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jaké postupy při tvorbě obsahu redakce blogu Jídlo a radost používá, odkud redaktoři blogu získávají informace a zdali je jejich redakční rutina srovnatelná s tou v klasických vydavatelských domech. Zároveň práce zkoumá, kdo čtenáři blogu Jídlo a radost jsou, jak vnímají obsah, který společnost Ambiente Restaurants publikuje, zdali je pro ně blog Jídlo a radost primárním zdrojem informací o gastronomii a zdali informacím z blogu důvěřují.

Praktická část této diplomové práce obsahuje smíšený výzkum, který uplatňuje dvě výzkumné metody. První je kvantitativní metoda dotazníkového šetření, ve kterém byli dotazováni čtenáři blogu Jídlo a radost. Druhá je metoda kvalitativní, a to konkrétně polostrukturovaný rozhovor s vedoucí komunikace společnosti Ambiente Restaurants Šárkou Hamanovou.
Data z výzkumu této diplomové práce byla použita pro zodpovězení pěti hlavních výzkumných otázek.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the blending of journalistic and marketing content on the example of Ambiente Restaurants, namely its corporate blog Jídlo a radost which was created in 2015 primarily for promotional purposes.

The main aim of this thesis is to find out what procedures in the editorial of the Jídlo a radost blog editor uses, where the editors of the blog get information and whether their editorial routine is comparable to that in the classical publishing houses. At the same time, the work examines who the blog readers of Jídlo a radost are, how they perceive the content that Ambiente Restaurants publishes, whether the Jídlo a radost blog is for them the primary source of information about gastronomy and whether they trust the information from the blog.

The practical part of this diploma thesis contains mixed research, which uses two research methods. The first is a quantitative method of questionnaire survey, in which readers of the Jídlo a radost blog readers were asked. The second is a qualitative method, namely a semi-structured interview with Ambiente Restaurant's communications manager Sarka Hamanova.
Data from the research of were used to answer the five main research questions.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK