Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: The idea of additive triad in primary school
Klíčová slova: aditivní triáda, aditivní operace, inverzní operace, komutativní zákon, Abaku, didaktické prostředí, kognitivní jevy
Klíčová slova anglicky: additive triad, additive operations, inverse operations, commutative law, Abaku, didactic environment, cognitive phenomena
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Slezáková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 13.02.2017
Datum zadání: 02.03.2017
Datum a čas obhajoby: 23.05.2018 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo
Datum odevzdání elektronické podoby:20.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 23.05.2018
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: prof. RNDr. Milan Hejný, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
V teoretické části autorka samostatně provede rešerši odborné literatury, která se vztahuje k myšlence aditivní triády. Prostuduje učebnice matematiky s ohledem, jak je budována myšlenka aditivní triády na 1. stupni ZŠ. V empirické části autorka připraví experimenty, které odhalí různé porozumění tranformaci úlohy, např.
a + ___ = c implikuje b = c – a. Autorka provede experimenty, ty následně zprotokoluje a použije metody kvalitativní analýzy myšlenkových procesů žáka.

Seznam odborné literatury
HEJNÝ, Milan. Vyučování matematice orientované na budování schémat: aritmetika 1. stupně. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-776-2
učebnice matematiky pro 1. stupeň
sborníky z konferencí
Předběžná náplň práce
1. studium odborné literatury a učebnic
2. příprava a realizace experimentů, zpracování experimentů
3. analýza myšlenkových procesů žáků při realizaci transformace úlohy, kde žáci pracují s aditivní triádou
4. evidence jevů charakterizujicí myšlenkové procesy žáků
5. metodická doporučení pro práci se žákem
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1. Study of literature and textbooks
2. Preparation and implementation of experiments, processing experiments
3. Analysis of pupils´ thinking processes during transformation of task with the idea of additive triad
4. Evidence of phenomena characterising pupils´ thinking processes
5. Methodological recommendations for working with pupils
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK