Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů
Název práce v češtině: | Vzdělávání žáků s mentálním postižením pomocí iPadů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education of children with mental disorder with iPad |
Klíčová slova: | mentální postižení|výhody a nevýhody ve vzdělávání|vhodné aplikace|iPad|mentální retardace|autismus|vzdělávání|speciální základní škola |
Klíčová slova anglicky: | mental disorder|pros and cons in education|application software|iPad|mental retardation|autism|educacion|special primary school |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 08.02.2017 |
Datum zadání: | 08.02.2017 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 09.02.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 13.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 12.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.09.2017 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová |
Zásady pro vypracování |
Cíl diplomové práce:
Analyzovat výhody a rizika vzdělávání za pomoci iPadů u vybraných skupin žáků Výzkumné otázky: VO1: Jaké výhody přináší vzdělávání s využitím iPadů ve výuce u dětí s mentálním postižením? VO2: Jaká rizika přináší vzdělávání s využitím iPadů ve výuce u dětí s mentálním postižením? VO3: Jak lze přecházet rizikům, která s sebou přináší výuka za pomoci iPadů? Příklady otázek k výzkumu, který bude veden za pomoci polostrukturovaného rozhovoru: Jaké výhody podle vás přináší využití iPadu v hodinách? Jsou i další oblasti, ve kterých iPad přináší výhody, např. ...., souhlasíte s tím? Jaká rizika podle vás přináší využití iPadů v hodinách? Jsou ve Vaší třídě některá z Vámi uvedených rizik aktuální? Vnímáte stejná rizika u dětí s různou diagnózou? Jak předcházíte rizikům Vy konkrétně? |
Seznam odborné literatury |
AYRE, Jim, ed. Pořiďme si interaktivní tabuli - rady a doporučení. Praha: Dům zahraničních služeb, 2012. ISBN 978-80-87335-39-0.
BENDOVÁ, Petra a Pavel ZIKL. Dítě s mentálním postižením ve škole. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3854-3. BRDIČKA, Bořivoj, Ondřej NEUMAJER a Daniela RŮŽIČKOVÁ. ICT v životě školy - profil školy 21: metodický průvodce. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. Evaluační nástroje. ISBN 978-80-87063-65-1. ČADILOVÁ, Věra, Hynek JŮN a Kateřina THOROVÁ. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2. ČERNÁ, Marie. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. Vydání druhé. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3071-7. ČERNOCHOVÁ, Miroslava. Rozvoj informačně technologických kompetencí na základních školách: výzkum stavu a struktury informačně technologické gramotnosti. V Praze: České vysoké učení technické, 2013. ISBN 978-80-01-05407-9. ČERNOCHOVÁ, Miroslava a Tomáš KOMRSKA. Využití počítače při vyučování: náměty pro práci dětí s počítačem. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-272-6. FIALA, Jiří. IPad: průvodce s tipy a triky : aktualizované vydání pro iOS 7. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3737-6. HRDLIČKA, Michal a Vladimír KOMÁREK, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. 2., dopl. vyd. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6. HRUŠKA, Jiří. Komplexní systém výchovně-vzdělávací péče o děti a mladistvé s tělesným postižením. Praha: Septima, 1995. ISBN 80-85801-47-7. JUCOVIČOVÁ, Drahomíra. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami: se specifickými poruchami učení a chování, s mentálním postižením (v MŠ i ZŠ), se sociálním znevýhodněním, z cizojazyčného prostředí. Praha: D + H, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7. LASHINSKY, Adam. Do nitra společnosti Apple: jak skutečné funguje nejobdivovanější firma světa = Inside Apple : how America's most admired-and secretive-company really works. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3778-9. MANĚNOVÁ, Martina. ICT a učitel 1. stupně základní školy. Česko: Martina Maněnová, 2009. ISBN 978-80-254-7531-7. NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3. NOVÁKOVÁ, Jiřina. Aktivizující metody výuky. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-649-9. PIPEKOVÁ, Jarmila, ed. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2., rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0. SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika: vyučovací proces, učivo a jeho výběr, metody, organizační formy vyučování. Praha: Grada, 2007. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1821-7. STŘEŠTÍK, Jaroslav. Využití ICT ve výuce na 1. stupni ZŠ: volitelný modul. Praha: Armex, 2004. ISBN 80-86795-09-8. ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 80-7367-060-7. THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra: dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-091-7. ZIKL, Pavel. Využití ICT u dětí se speciálními potřebami. Praha: Grada, 2011. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3852-9. |