M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
18.04.2018
Datum proběhlé obhajoby:
21.05.2018
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá dyslalií, nejčastější narušenou komunikační schopností u dětí předškolního věku. V první části práce je představen vědní obor logopedie, dále se tato část zabývá pojmy komunikace, řeč a jazyk a popisem vývoje řeči dětí předškolního věku. Práce se také zabývá termínem narušená komunikační schopnost. Dále předkládá fonetickou charakteristiku souhlásek a samohlásek a také definuje dyslalii z etiologického, diagnostického, klasifikačního, terapeutického a prevenčního hlediska. Cílem empirické části je udělat si ucelenou představu o aktuálně používaných postupech v korekci nesprávné výslovnosti u dětí předškolního věku. Empirická část se skládá z případové studie dítěte předškolního s diagnostikovanou dyslalií a z dotazníkového šetření. Případová studie se zabývá pozorováním dítěte s diagnostikovanou dyslalií při korekci výslovnosti. Dotazníkové šetření zjišťuje základní informace o výskytu dyslalie u dětí předškolního věku a také sleduje nejčastěji používané metody, cvičení a pomůcky při terapii dyslalie.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Bachelor thesis presents dyslalia, the most disturbed communication ability in pre-school children. The first part of the thesis introduces the subject called speech therapy. Thesis also introduces terms such as communication, speech and language, and describes the development of speech of pre-school children. The thesis also deals with the term communication abilities. It also presents the phonetic characteristics of consonants and vowels, and defines dyslalia from etiological, diagnostic, classification, therapeutic and preventive point of view. The aim of the empirical part is to get a comprehensive understanding of the current practices used to correct incorrect pronunciation in pre-school children. The empirical part consists of a case study of a pre-school child with a diagnosed dyslalia and a questionnaire survey. The case study is based on the observation of a child with diagnosed dyslalia in correction of pronunciation. The questionnaire survey identifies basic information of the occurrence of dyslalia and follows the most commonly used methods, exercises and mechanical aids in dyslalia therapy.