Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v učebním oboru
Název práce v češtině: | Žák se speciálními vzdělávacími potřebami v učebním oboru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Pupil with special educational needs in apprenticeship |
Klíčová slova: | asistent pedagoga, inkluzívní vzdělávání, případová studie, střední odborné učiliště |
Klíčová slova anglicky: | Assistant of pedagogue, inclusive education, case study, secondary vocational school |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 31.01.2017 |
Datum zadání: | 31.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 13:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R217, 217, 2. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 09.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | PhDr. Daniela Nováková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Práce bude zaměřena na problematiku začleňování dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu na středním odborném učilišti v Písku. Bude rozdělena na dvě části, na část teoretickou a na část praktickou. Teoretická část se dotkne inkluzivního vzdělávání a výchovy, vymezením základních pojmů, charakteristikou postižení daného žáka a popisem a rozdělením školy. Praktická část bude obsahovat případovou studii konkrétního integrovaného žáka, průběh jeho vzdělávání, porovnání a pokroky v teoretickém vyučování a v odborném výcviku, pohledy jeho asistentů na danou situaci. Cílem práce je popsat uvedenou problematiku, vývoj začleněného žáka s určitým handicapem a zmapovat zázemí a připravenost školy a institucí s tím spojených. |
Seznam odborné literatury |
BARTOŇOVÁ, M. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma. upr.vyd. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6
BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. Strategie ve vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-158-4. HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7 KENDÍKOVÁ, J. Vzdělávání žáka s SVP. vyd. 1. Praha: Raabe, 2016. ISBN 978-80-7496-213-4 PIPEKOVÁ, J.; VÍTKOVÁ, M. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením. vyd.upr. 2. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7689-1 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce se zabývá začleněním konkrétního žáka se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu v učebním oboru Prodavač. Teoretická část definuje základní pojmy spojené s danou problematikou. Charakterizuje postižení daného žáka. Praktická část obsahuje případovou studii integrovaného žáka. Prostřednictvím rozhovorů s asistenty má za úkol zjistit jejich názory na danou situaci. Závěrečná část zachycuje vývoj začleněného žáka a připravenost školy v konkrétním případě. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis deals with a particular pupil inclusion with special educational needs to the collective in apprenticeship salesman. The theoretical part defines basic concepts related to this topic. It characterizes the pupil’s disability. The practical part contains the case study of the integrated pupil. It is required to determine through interviews with assistants their views on the situation. The final part depicts the development of the integrated pupil and the school readiness in a particular case.
|