skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
25.01.2017
Datum zadání:
26.01.2017
Datum a čas obhajoby:
03.06.2020 08:30
Místo konání obhajoby:
M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:
02.05.2020
Datum proběhlé obhajoby:
03.06.2020
Předmět:
Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti:
Mgr. Marie Komorná, Ph.D.
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (poruchy přijmu potravy). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Navrhne preventivní opatření.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům Opatření děkana č. 8/2015
Seznam odborné literatury
KRCH, František David. Bulimie: jak bojovat s přejídáním. 3. dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2008. Psychologie pro každého.
KRCH, František David. Mentální anorexie. 2., přeprac. vyd. Praha: Portál, 2010.
PAPEŽOVÁ, Hana. Spektrum poruch příjmu potravy: interdisciplinární přístup. Praha: Grada, 2010. Psyché
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá problematikou poruch příjmu potravy. Cílem bakalářské práce je popsat problematiku poruch příjmu potravy, se zřetelem ke znalostem a zkušenostem žáků středních škol a učilišť v této oblasti. V teoretické části jsou charakterizovány hlavní formy poruch příjmu potravy, jejich příčiny, následky a možnosti léčby. Popsána jsou také specifika adolescence. Na teoretická východiska je navázáno popisem vlastního kvantitativního výzkumného šetření, jehož cílem bylo analyzovat znalosti a zkušenosti žáků středních škol, týkající se poruch příjmu potravy. Dílčím cílem bylo zjistit, jaký vztah mají žáci středních škol k vlastnímu tělu. Dalšími dílčími cíli bylo zjistit, jaký je přístup žáků středních škol ke stravování a též jaký je přístup žáků středních škol k problematice poruch příjmu potravy. Výzkumný soubor tvořilo 120 respondentů, kterým byl administrován dotazník vlastní konstrukce. K analýze dat byla zvolena popisná statistika. Z výzkumu vyplynulo, že oslovení žáci středních škol mají základní informace o poruchách příjmu potravy, neznají však některé zdravotní následky. Téměř pětina respondentů uvedla, že v minulosti trpěla některou z forem poruch příjmu potravy a přibližně stejný počet respondentů soudí, že trpí poruchou příjmu potravy. Jako nedostatečná byla zjištěna prevence v dané oblasti, týkající se zejména získávání informací o tématu z nevhodných zdrojů, kterými jsou média. Práce obsahuje doporučení, týkající se vhodné koncepce prevence v dané oblasti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with the issue of eating disorders. The aim of the bachelor's thesis is to describe the issue of eating disorders, with regard to the knowledge and experience of high school students with the topic. The theoretical part characterizes the main forms of eating disorders, their causes, consequences and treatment options. The specifics of adolescence are also described. The theoretical background is followed by a description of own quantitative research, which aimed to analyze the knowledge and experience of high school students regarding eating disorders. A partial goal was to find out how high school students relate to their own bodies. Other partial goals were to find out what is the approach of high school students to eating and also what is the approach of high school students to the issue of eating disorders. The research group consisted of 120 respondents who were administered a questionnaire of own design. Descriptive statistics were chosen for data analysis. The research showed that the addressed high school students have basic information about eating disorders, but they do not know some health consequences, but above all, many of them show risky behavior, which has the characteristics of eating disorders. Nearly one-fifth of respondents said they had suffered from some form of eating disorder in the past, and about the same number said they had an eating disorder. Prevention in the given area was found to be insufficient, especially concerning obtaining information on the topic from inappropriate sources, which are the media. The work contains recommendations concerning the appropriate concept of prevention in the area.