Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 379)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vybrané aspekty vzdělávání žáků s mentálním postižením na praktické škole
Název práce v češtině: Vybrané aspekty vzdělávání žáků s mentálním postižením na praktické škole
Název v anglickém jazyce: Selected aspects of education of mentally disabled pupils in practical school
Klíčová slova: Vzdělávání, žák, mentální postižení, praktická škola, žákovské postoje
Klíčová slova anglicky: Education, pupil, mental handicap, practical school, pupil attitudes
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: PaedDr. Eva Marádová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 25.01.2017
Datum zadání: 26.01.2017
Datum a čas obhajoby: 08.01.2019 09:00
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R126, 126, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:04.12.2018
Datum proběhlé obhajoby: 08.01.2019
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studentka vyhledá a rozpracuje relevantní odbornou literaturu a další informační zdroje. Vypracuje analýzu a komparaci různých přístupů ke zkoumané problematice (žák s mentálním postižením, praktická škola). V souladu se zvolenou výzkumnou metodologií navrhne, připraví a realizuje empirické kvalitativní šetření. Provede analýzu dat a jejich interpretaci, v diskusi propojí výsledky šetření s teoretickými poznatky. Navrhne doporučení pro praxi.
Veškeré zásadní kroky studentka průběžně konzultuje s vedoucí práce. Formální úprava práce bude odpovídat požadavkům platného Opatření děkana.
Seznam odborné literatury
BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J., Psychopedie. Brno: PAIDO., 2007. ISBN 978-80-7315-161-4
BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P., VÍTKOVÁ, M., Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Brno: Paido., 2013. ISBN 978-80-7315-243-7
KENDÍKOVÁ, J., Školák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: Nakladatelství Dr. Josefa Raabe., 2017. ISBN 978-80-7496-305-6
Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá vybranými aspekty vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami – žáků s mentálním postižením. Teoretická část diplomové práce poskytuje vhled do života jedinců s mentálním postižením, popisuje problémy cílové skupiny z pohledu speciální pedagogiky i z pohledu školy.
Praktická část diplomové práce umožňuje nahlédnout do vybrané školy, přiblížit pozitiva a problémy prostřednictvím aktérů ve vzdělávání, žáků s mentálním postižením, vyučujících i rodičů. Cílem výzkumného šetření je charakterizovat problémy a situace a popsat úskalí vzdělávání žáků na vybrané praktické škole. K dosažení cíle je třeba shromáždit informace o průběhu vzdělávání na zvolené škole, přiblížit život žáků a jejich problémy z několika hledisek, aby bylo možné na základě šetření předložit doporučení na zkvalitnění péče podpory žáků zahrnující také klima školy. Diplomová práce si klade také za úkol podpořit zájemce o vzdělávání na škole – rodiče a žáky. V diplomové práci byla použita metodologie smíšeného designu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with selected aspects of education of individuals with special educational needs - pupils with mental disabilities. The theoretical part of the thesis provides an insight into the life of individuals with mental disabilities, describes problems of the target group from the viewpoint of special pedagogy and from the school's viewpoint.
Practical part of the diploma thesis provides an insight into a selected school, to show the positives and the problems through the participants in education - pupils with mental disabilities, teachers and parents.
The aim of the research is to characterize problems and situations, and to describe the pitfalls of pupils' education in the selected practical school. In order to achieve the goal, it is necessary to collect information about the education proces in the chosen school, to show the pupils' lives and their problems. Then we can make recommendations on improving pupils' support, including the school environment. The diploma thesis is also intended to support students interested in the education in the school - parents and pupils.
In the diploma thesis, the methodology of mixed design was used
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK