Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 385)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vizualita sladkosti v marketingové komunikaci
Název práce v češtině: Vizualita sladkosti v marketingové komunikaci
Název v anglickém jazyce: Visuality of sweetness in marketing communication
Klíčová slova: Znak, marketingová komunikace, sladkost, vizualita, reklama, mýtus, sociální konstruktivismus, postmodernismus, branding.
Klíčová slova anglicky: Sign, marketing communication, sweetness, visuality, advertisement, myth, social constructivism, postmodernism, representation, emotion, branding.
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Program Elektronická kultura a semiotika (24-KEKS)
Vedoucí / školitel: doc. Michaela Fišerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 22.01.2017
Datum zadání: 22.01.2017
Datum odevzdání elektronické podoby:29.06.2017
Datum proběhlé obhajoby: 15.09.2017
Předmět: Obhajoba diplomové práce (YMMM4A10)
Oponenti: Mgr. Bc. Tomáš Kladný
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce zachycuje znak sladkosti jako sociální konstrukt sentimentálního charakteru dětství a bezstarostnosti, na místo předpokládaného chuťového vjemu. Jako teoretický základ slouží Barthesova koncepce mytologie. Sladkost ztrácí svůj původní význam a je rétorikou marketingu přetvořena na zcela nový princip. Vzhledem k sociálnímu rozměru problematiky komunikace, je také pro práci stěžejní přístup Gunthera Kresse. Příklady z reklamního a mediálního prostředí mapují, jak sladkost funguje, jak je, či dokonce vůbec není, zachycována ve vizuálním obraze a jak s recipienty komunikuje.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK