Konstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůcky
Název práce v češtině: | Konstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůcky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The construction of polygons with the didactic aid |
Klíčová slova: | mnohoúhelník, geoboard, konstruktivismus, dítě mladšího školního věku, čtvercová síť |
Klíčová slova anglicky: | polygon, geoboard, konstructivism, junior pupil, quadric grid |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jaroslava Kloboučková |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.01.2017 |
Datum zadání: | 12.01.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 23.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R302, 302, Knihovna KMDM, 3. patro, vpravo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Radka Havlíčková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Prostudování příslušné odborné literatury
2. Tvorba gradovaných sérií úloh vedoucích k porozumění vlastnosti rovinných útvarů 3. Kompletní řešení všech úloh s didaktickým komentářem 4. Ověření srozumitelnosti úloh v odpovídajících ročnících 5. Analýza výsledků ověřování 6. Sebereflexe a formulování závěru práce |
Seznam odborné literatury |
1. HEJNÝ, M.; KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika: Konstruktivistické přístupy k vyučování. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-581-4.
2. JIROTKOVÁ, D. Cesty ke zkvalitňování výuky geometrie. Praha: UK v Praze, PedF, 2010 3. VALIŠOVÁ, A.; KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2011. 4. ERICH CH. WITTMANN. Developing Mathematics Education in a Systemic Process. Educational Studies in Mathematics [online]. 2001 5. Hejný, M., Jirotková, D. Čtverečkovaný papír jako most mezi geometrií a aritmetikou. Praha 1999 6. Kuřina, Fr., Hejný, M. Dítě, škola a matematika. Praha 2009 |
Předběžná náplň práce |
Cílem diplomové práce je vytvořit úlohy týkající se konstrukce mnohoúhelníků za použití didaktické pomůcky geoboard. V teoretické práci se budu zbývat analýzou prostředí geoboard, na jehož základě budou vytvořeny gradované úlohy včetně kompletních řešení. V praktické části budou vypracované úlohy ověřeny žáky odpovídajícího ročníku a následně bude provedena analýza srozumitelnosti úloh. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The aim of this dissertation is to create tasks about the construction of polygons with the use of the geoboard aid. There are two main sections; the theoretical and the practical one. The first, theoretical, is the analysis of the geoboard surrounding and thanks to this, gradual tasks will be created, including complete solutions. The second one, practical, is based on the deep analysis of tasks completed by students of adequate grades followed by the analysis of the lucidity of each given tasks. |