Hodnocení pro učení
Název práce v češtině: | Hodnocení pro učení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Assessment for learning |
Klíčová slova: | Formativní hodnocení, hodnocení pro učení, hodnocení jako učení, sebehodnocení, případová studie |
Klíčová slova anglicky: | Formative assessment, assessment for learning, assessment as learning, self-assessment, case study |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Anna Tomková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 05.12.2016 |
Datum zadání: | 08.12.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2018 09:00 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R210, 210, 2. patro, vlevo |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PaedDr. Nataša Mazáčová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1.Studium odborné literatury
2.Stanovení cíle práce a výzkumných otázek: Přispět k mapování, analyzování a posouzení významnosti formativního hodnocení, hodnocení pro učení a hodnocení jako učení žáků. Zpracovat teoretická východiska tématu. Zpracovat případové studie formativního hodnocení v kontextu konkrétních třídních systémů výuky a hodnocení. Proč a jakým způsobem můžeme posilovat formativní hodnocení ve školním vzdělávání žáků? 3.Zpracování teoretických východisek 4.Zpracování výzkumné části: Případové studie zaměřené na formativní hodnocení v kontextu třídních systémů výuky a hodnocení žáků. Využití pozorování, rozhovorů, analýzy materiálů. Zpracování závěrů práce |
Seznam odborné literatury |
KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R.Hodnocení žáků. Praha, Grada Publishing, 2009
KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha, Portál, 2012 STARÝ, K., LAUFKOVÁ, V. A KOL. Formativní hodnocení ve výuce. Praha, Portál, 2016 FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se - praktický průvodce strategiemi vyučování. Praha, Portál, 2011 KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele - cesty k lepšímu vyučování. Praha, Portál, 2012 CLARK, I. Formative assessment: Assessment is for self-regulated learning. Educational Psychology Review 2012, 24(2), 205-249. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Systém hodnocení a sebehodnocení žáků: zkušenosti z České republiky i Evropských škol. Brno, MSD, 2011 |