Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 384)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Knihy nakladatelství Běžíliška a jejich využití k rozvoji čtenářství u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: Knihy nakladatelství Běžíliška a jejich využití k rozvoji čtenářství u dětí předškolního věku
Název v anglickém jazyce: The books of the publishing house Běžíliška and their use in development of reading in children of pre-school age
Klíčová slova: literatura pro děti předškolního věku, nakladatelství Běžíliška, čtenářství, leporelo
Klíčová slova anglicky: literature for preschool children, Běžíliška publisher, reading, board book
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV)
Vedoucí / školitel: PhDr. Veronika Laufková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení: 19.11.2016
Datum zadání: 19.11.2016
Datum a čas obhajoby: 22.05.2018 08:30
Místo konání obhajoby: M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt
Datum odevzdání elektronické podoby:16.04.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.05.2018
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS)
Oponenti: Mgr. Jana Havlová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cíle DP:
• Seznámit se s knihami nakladatelství Běžíliška (jedná se o knihy, které získaly mnohá ocenění, proč?).
• Vytvořit typologii vydávaných knih nakladatelstvím Běžíliška.
• Zjistit, jakým způsobem reagují na knihy nakladatelství Běžíliška děti předškolního věku v MŠ.
• Navrhnout náměty na činnosti s knihami nakladatelství Běžíliška, které by podpořily u dětí předškolního věku pozitivní vztah ke knihám a motivovaly je ke čtenářství.

Zásady pro vypracování:
1. Teoretická část: studium literatury k tématům: současná nakladatelství knih pro děti, ocenění za kvalitní dětskou literaturu, nakladatelství Běžíliška, specifika čtenářství dětí předškolního věku
2. Praktická část: vytvořit typologii vydávaných knih nakladatelstvím Běžíliška; zjistit, jakým způsobem reagují na knihy nakladatelství Běžíliška děti předškolního věku v MŠ; navrhnout náměty na činnosti s knihami nakladatelství Běžíliška, které by podpořily u dětí předškolního věku pozitivní vztah ke knihám a motivovaly je ke čtenářství, realizovat je v MŠ a svou práci reflektovat.
Seznam odborné literatury
GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.

HOMOLOVÁ, Kateřina. Čtenářská propedeutika. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4.

CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s.

KROPÁČKOVÁ, Jana; WILDOVÁ, Radka; KUCHARSKÁ, Anna. Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období. Pedagogická orientace, [S.l.], v. 24, n. 4, p. 488–509, nov. 2014. ISSN 1805-9511. Dostupné na: <https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1896>. Datum přístupu: 10 apr. 2016 doi:http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-488.

LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. 1. vyd. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8.

REISSNER, Martin. Ilustrace. Brno: Moravské zemské muzeum, 2015.

SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.

TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0.

TRÁVNÍČEK, Jiří. Vyprávěj mi něco... (Jak si děti osvojují příběhy). Příbram, Pistorius & Olšanská, 2007.

Odborná pedagogická a psychologická literatura k charakteristice dětí předškolního věku.
Internetové zdroje, knihy nakladatelství Běžíliška.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK