Knihy nakladatelství Běžíliška a jejich využití k rozvoji čtenářství u dětí předškolního věku
Název práce v češtině: | Knihy nakladatelství Běžíliška a jejich využití k rozvoji čtenářství u dětí předškolního věku |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The books of the publishing house Běžíliška and their use in development of reading in children of pre-school age |
Klíčová slova: | literatura pro děti předškolního věku, nakladatelství Běžíliška, čtenářství, leporelo |
Klíčová slova anglicky: | literature for preschool children, Běžíliška publisher, reading, board book |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání (41-UVRV) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Veronika Laufková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 19.11.2016 |
Datum zadání: | 19.11.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 22.05.2018 08:30 |
Místo konání obhajoby: | M. Rettigové 4, Praha 1, R128, 128, divadlo, 1. patro, vlevo, zadní trakt |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 16.04.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.05.2018 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (UMŠ) (OSZD004MS) |
Oponenti: | Mgr. Jana Havlová |
Zásady pro vypracování |
Cíle DP:
• Seznámit se s knihami nakladatelství Běžíliška (jedná se o knihy, které získaly mnohá ocenění, proč?). • Vytvořit typologii vydávaných knih nakladatelstvím Běžíliška. • Zjistit, jakým způsobem reagují na knihy nakladatelství Běžíliška děti předškolního věku v MŠ. • Navrhnout náměty na činnosti s knihami nakladatelství Běžíliška, které by podpořily u dětí předškolního věku pozitivní vztah ke knihám a motivovaly je ke čtenářství. Zásady pro vypracování: 1. Teoretická část: studium literatury k tématům: současná nakladatelství knih pro děti, ocenění za kvalitní dětskou literaturu, nakladatelství Běžíliška, specifika čtenářství dětí předškolního věku 2. Praktická část: vytvořit typologii vydávaných knih nakladatelstvím Běžíliška; zjistit, jakým způsobem reagují na knihy nakladatelství Běžíliška děti předškolního věku v MŠ; navrhnout náměty na činnosti s knihami nakladatelství Běžíliška, které by podpořily u dětí předškolního věku pozitivní vztah ke knihám a motivovaly je ke čtenářství, realizovat je v MŠ a svou práci reflektovat. |
Seznam odborné literatury |
GEBHARTOVÁ, Vladimíra. Jak a co číst dětem v MŠ: komentovaný výběr literárních textů na základě RVP PV. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-854-8.
HOMOLOVÁ, Kateřina. Čtenářská propedeutika. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4. CHALOUPKA, Otakar. Rozvoj dětského čtenářství. 1. vyd. Praha: Albatros, 1982. 572 s. KROPÁČKOVÁ, Jana; WILDOVÁ, Radka; KUCHARSKÁ, Anna. Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období. Pedagogická orientace, [S.l.], v. 24, n. 4, p. 488–509, nov. 2014. ISSN 1805-9511. Dostupné na: <https://journals.muni.cz/pedor/article/view/1896>. Datum přístupu: 10 apr. 2016 doi:http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-488. LEPILOVÁ, Květuše. Cesty ke čtenářství: vyprávějte si s námi!. 1. vyd. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0112-8. REISSNER, Martin. Ilustrace. Brno: Moravské zemské muzeum, 2015. SVOBODOVÁ, Eva. Vzdělávání v mateřské škole: školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9. TOMÁŠKOVÁ, Iva. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0790-0. TRÁVNÍČEK, Jiří. Vyprávěj mi něco... (Jak si děti osvojují příběhy). Příbram, Pistorius & Olšanská, 2007. Odborná pedagogická a psychologická literatura k charakteristice dětí předškolního věku. Internetové zdroje, knihy nakladatelství Běžíliška. |